Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Niby-dostępne niby-rondo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław: Niby-dostępne niby-rondo
fot. Olgierd Rudak, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia commons
We Wrocławiu można by postawić pytanie: czy do Sukiennic (siedziba Prezydenta) wygodniej byłoby wchodzić przez piwnicę, czy tak jak jest dzisiaj, z poziomu chodnika? Bo tak właśnie – przez „piwnice” – trzeba chodzić na przystanki jednego z ważniejszych węzłów przesiadkowych we Wrocławiu.

Ostatnio często opisywano problem z dostępnością nowego dworca kolejowego w Poznaniu (np. „Poznań. Będzie przejście dla pieszych przy dworcu?” transport-publiczny.pl 15.11.2013 r.). Całkiem podobny problem mamy we Wrocławiu, z tym że dotyczy nie dworca kolejowego, a węzła przystanków transportu miejskiego, Rondo Reagana (zob. „Wrocław. Rondo bez pasów, choć były w projekcie. A po drugiej stronie rzeki...” transport-publiczny.pl 10.02.2014 r.). Tytułowe niby-rondo (formalnie jest to skrzyżowanie z wyspą centralną choć radni nadali mu miano ronda) jest ważnym węzłem przesiadkowym (przewija się tu więcej pasażerów niż na niejednym głównym dworcu kolejowym!). Dość dobrze zintegrowano tu większość linii tramwajowych i autobusowych ułatwiając przesiadkę między nimi. Niestety, gorzej jest z dostępnością do przystanków z zewnątrz...

Plac przebudowany kilka lat temu miał poprawić układ i dostępność przystanków. A wiąże się to z niebagatelnym ruchem podróżnych. W godzinie szczytu przez węzeł przejeżdża ponad 120 autobusów i tramwajów. Dobowy ruch pasażerów wsiadających i wysiadających szacuje się na 30.000 osób. W skali roku to rząd 6 milionów (ponad trzy razy więcej niż na wrocławskim lotnisku)!

Wydawało się że powyższe liczby narzucą odpowiednie ukształtowanie tras pieszych na węźle. I na etapie projektowania system przejść dopasowywał się do potrzeb pasażerów. Pierwsza ilustracja pokazuje wstępne wizualizacje projektu przebudowy skrzyżowania.

Cały felieton z wizualizacjami
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5