Tramwaje Warszawskie kończą kompleksowy remont pętli na Placu Starynkiewicza, która pełni wyłącznie funkcję techniczną, awaryjną. W ramach prac wymieniono m.in. wszystkie historyczne słupy.
Pętla w północnej części placu Starynkiewicza przy Alejach Jerozolimskich powstała w 1937 r. W 1963 r. po raz ostatni kończyła tutaj regularna linia. W 1968 r. zamknięto biegnącą w stronę północną trasę tramwajową wzdłuż Żelaznej. Obecnie pętla pełni przede wszystkim funkcję awaryjną – w razie zamknięcia przejazdu Alejami Jerozolimskimi, np. w razie imprez na Stadionie Narodowym.
16 sierpnia Tramwaje Warszawskie rozpoczęły remont pętli. Zakres prac obejmuje naprawę główną torowiska tramwajowego o długości 297 metrów toru pojedynczego, modernizację sieci trakcyjnej, w tym wymianę konstrukcji wsporczych oraz zdjęcie kotwień sieci z budynków na obszarze pętli. – Układ torów nie zmienia się, z wyjątkiem zmian geometrii (nie jest to widoczne gołym okiem) – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Ponadto dobudowany zostanie układ monitoringu i ogrzewania zwrotnic na pętli.
Niestety, z pętli zostały usunięte wszystkie historyczne słupy kratowe (więcej o „zabytkach” infrastruktury pisaliśmy
tutaj). W ich miejscu stanęły słupy rurowe. Dotychczasowe ozdobne elementy zwieńczeń zostały zabezpieczone.
Remont pętli zakończy się 24 października. Potem prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe (np. brukarskie).