Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa analizuje możliwość wyznaczenia trzech buspasów. Co z Pruszkowem?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-13 12:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa analizuje możliwość wyznaczenia trzech buspasów. Co z Pruszkowem?
fot. Martyn Janduła
O tym, że buspasy poprawiają funkcjonowanie komunikacji, pasażerów przekonywać nie trzeba. W tej chwili stolica analizuje zasadność wydzielenia pasów autobusowych w trzech ciągach. Jeden z nich przydałby się już po wakacjach – gdy ruszy remont kolejowej linii podmiejskiej do Grodziska Mazowieckiego.

O zaletach buspasów przekonywać nie trzeba. Dzięki nim często jeżdżące autobusy na obłożonych trasach nie muszą stać w korkach razem z pojazdami prywatnymi. Sprawniejszy przejazd to nie tylko korzyść dla pasażerów, zachęta dla nowych podróżnych, ale także możliwość lepszego rozdysponowania wozów w związku z bardziej punktualną i szybszą realizacją rozkładu.

Nic dziwnego, że pojawiają się pytania o możliwość wytyczenia kolejnych wydzielonych buspasów. W czerwcu radna Aleksandra Gajewska (PO) zapytała o postępy w pracach nad rozszerzeniem sieci buspasów. Kilka dni temu odpowiedziała jej Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Jak napisała wiceprezydent, „obecnie analizowana jest zasadność realizacji” wskazanych pasów. Lista zawiera trzy ciągi komunikacyjne. Na pierwszym miejscu znajdują się Aleje Jerozolimskie na zachód od Dworca Zachodniego. W kierunku Dworca Zachodniego buspas miałby zostać wyznaczony na odcinkach od granic miasta do Salomei, a następnie między Łopuszańską a Śmigłowca (bez skrzyżowań), a także od Beresteckiej do przystanku Dworzec Zachodni (bez ronda). W drugą stronę, do Piastowa, buspas miałby się pojawić na odcinkach od ronda Zesłańców Syberyjskich do przystanku Berestecka, od przystanku Berestecka do Łopuszańskiej (bez skrzyżowania) oraz od Ryżowej do Starodębów.

Buspas ten przyda się szczególnie w czasie planowanego od września zamknięcia linii kolejowej do Grodziska Mazowieckiego. Ciężar obsługi komunikacyjnej na tej trasie mają przejąć autobusy. Niestety nie wiadomo, czy uda się przedłużyć buspas poza miasto. – Na odcinku pozawarszawskim, pomiędzy granicami miasta Warszawy i Pruszkowem, droga wojewódzka nr 719 posiada dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Ze względu na występujące w tym przekroju natężenie ruchu (ok. 17 tys. poj./dobę) ze znaczącym udziałem samochodów ciężarowych, przeznaczenie jednego pasa tylko dla komunikacji zbiorowej może sparaliżować ruch pojazdów na drodze wojewódzkiej nr 719. Dlatego też problem organizacji ruchu na drodze 719 na czas wprowadzenia komunikacji zastępczej jest obecnie analizowany – informuje Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Drugi z analizowanych buspasów miałby pojawić się w ciągu alei Wilanowskiej – w kierunku Wilanowa między Rolną a Doliną Służewiecką, a w stronę stacji metra Wilanowska między Sobieskiego a Doliną Służewiecką. Trzeci to ulica Puławska w kierunku stacji metra Wilanowska. Renata Kaznowska w odpowiedzi nie podaje kiedy wspomniane buspasy mogłyby zostać wytyczone.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS