Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

W 2024 r. do Kopenhagi wrócą tramwaje. Pojazdy dostarczy Siemens

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-03-15 13:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W 2024 r. do Kopenhagi wrócą tramwaje. Pojazdy dostarczy Siemens
wiz. Siemens
W Kopenhadze powstanie 28-kilometrowa linia tramwajowa. Za jej realizację – pod klucz – wraz z dostawą taboru odpowiadają firmy Per Aarsleff A/S oraz Siemens. Nowe torowisko, po którym będą jeździć tramwaje Avenio, zostanie otwarte w 2024 r.

Siemens, we współpracy z Per Aarsleff A/S, generalnym wykonawcą infrastruktury ogólnej, otrzymał zlecenie na budowę sieci tramwajowej w Kopenhadze, stolicy Danii. Kontrakt zakłada dostarczenie 27 czteroczłonowych tramwajów Avenio, budowę sieci trakcyjnej, sygnalizacji, dostarczenie wyposażenia zajezdni, a także zarządzenie i integrację całego systemu. Kontrakt jest projektem "pod klucz". Zlecenie obejmuje również 15 lat obsługi serwisowej. Odbiór systemu jest planowany na rok 2024.

Dwutorowa linia tramwajowa o długości 28 km będzie łączyć dzielnice Lyngby na północnych przedmieściach Kopenhagi oraz Ishøj, znajdującą się peryferiach na południu miasta. Linia będzie miała 29 przystanków. Każdy tramwaj Avenio będzie oferował 64 miejsca siedzące i 199 miejsc stojących. Linia będzie wiodła wzdłuż obwodnicy Ring 3 i zastąpi komunikację autobusową w trosce o zmniejszenie emisji spalin w transporcie miejskim, co jest jednym z celów rozwoju miasta opracowanych jeszcze w 1947 r.

– Mając ponad 130 lat doświadczenia w budowaniu tramwajów elektrycznych, spółka Siemens oferuje projekty "pod klucz" charakteryzujące się całościowymi rozwiązaniami spełniającymi potrzeby każdego miasta, co czyni naszą firmę wiarygodnym partnerem. Tramwaj Siemens sprawi, że transport publiczny w tym mieście będzie bardziej zrównoważony i ekonomiczny. Ten atrakcyjny środek transportu przełoży się także na rozwój całego regionu okołomiejskiego – mówi Michael Peter, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Głównym założeniem przyświecającemu budowie sieci kolejki miejskiej w rejonie Kopenhagi jest rozwój przedmieść miasta i połączenie ich z centrum stolicy. Projekt ma też na celu usprawnienie zielonego transportu w Kopenhadze i stanowi istotny element strategii zakładającej neutralizację emisji dwutlenku węgla w stolicy Danii do 2025 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków przygotowuje się do budowy tramwaju na Azory

Przestrzeń

Kraków przygotowuje się do budowy tramwaju na Azory

Jakub Dybalski 15 stycznia 2018

Po blisko 50 latach do Danii wracają tramwaje

Przestrzeń

Po blisko 50 latach do Danii wracają tramwaje

Witold Urbanowicz 22 grudnia 2017

Wrocław. Ruszyły inwestycje tramwajowe. Nowy Dwór poczeka

Komunikacja

Wrocław. Ruszyły inwestycje tramwajowe. Nowy Dwór poczeka

Bartosz Józefiak 22 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS