Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Trójmiasto. Na przebudowanej ulicy Słowackiego wciąż są korki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Trójmiasto. Na przebudowanej ulicy Słowackiego wciąż są korki
Artur Andrzej, lic. CC0 1.0Trasa Słowackiego we Wrzeszczu poz agodzinami szczytu
Inwestycja miała poprawić komunikację w Gdańsku, a rano i po południu kierowcy dalej grzęzną w korkach. Co się miało udać, a się nie udało?

Trasa Słowackiego, to jedna z największych inwestycji w Gdańsku w ostatnich latach. Powstała przy okazji organizacji Euro na bazie dobiegającej do miasta od zachodu ulicy Juliusza Słowackiego, ma łączyć lotnisko im. Lecha Wałęsy z Parkiem Handlowym Matarnia. Potem trasa wchodzi w miasto na wysokości skrzyżowania z ul. Potokową, mija wiadukt kolejowy i prowadzi do skrzyżowania Al. Legionów z ul. Tadeusza Kościuszki. W dalszej części inwestycja ma mijać PGE Arenę, a potem tunelem pod Martwą Wisłą prowadzić do połączenia z Trasą Sucharskiego, która obsługuje ruch ze wschodnich okolic Trójmiasta. Całość inwestycji jest szacowana na blisko 1,5 mld zł, z czego ponad połowę ma pochłonąć budowa tunelu.

Niestety choć trasa miała rozładować korki w mieście, to sama zwykle rano i po południu jest zakorkowana od Potokowej, do Al. Legionów. Gdy blisko rok temu otwarto środkowy odcinek trasy, już kilka dni później media rozpisywały się o ślimaczącym się ruchu na trasie. Drogowcy przekonywali, że korki zmniejszą się, gdy zakończy się remont gdyńskiej Trasy Kwiatkowskiego. Jest już wyremontowana, a kierowcy dalej stoją w korkach.

Twórcy trasy padli ofiarą własnego sukcesu, bo trasa skupiła ruch z okolicznych ulic. Niewiele zmieniło regulowanie świateł. – Zmiany, które wprowadzimy, poprawią sytuację, ale zupełnie korków w godzinach szczytu rozładować się po prostu nie da – rozkładał rok temu bezradnie ręce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku Mieczysław Kotłowski, przepytywany przez „Gazetę Wyborczą”.

W dodatku co jakiś czas dają o sobie znać budowlane niedoróbki. W kwietniu w przejściu podziemnym na wysokości ul. Reymonta urwany sufit spadł na przechodzącą kobietę. Wiosną radni Górnego i Dolnego Wrzeszcza przygotowali listę 120 mniej i bardziej poważnych usterek na trasie.

Gdy rok temu otwierano środkowy fragment trasy drogowcy rozdali tysiąc korkociągów, które miały symbolizować „odkorkowanie” miasta. Na razie nie wyszło.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Efekt strajku nauczycieli? Mniej korków. „Miasto zwolniło”

Przestrzeń

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Komunikacja

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Paweł Ziniewicz/Zielone Mazowsze 03 marca 2019

Mieszkańcy Warszawy tracą tydzień z roku w korkach

Komunikacja

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Mobilność

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Roman Czubiński 15 kwietnia 2018

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Mobilność

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Roman Czubiński 11 marca 2018

Zobacz również:

Efekt strajku nauczycieli? Mniej korków. „Miasto zwolniło”

Przestrzeń

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Komunikacja

ZM: Jak zlikwidować korki zmianą samochodu na autobus

Paweł Ziniewicz/Zielone Mazowsze 03 marca 2019

Mieszkańcy Warszawy tracą tydzień z roku w korkach

Komunikacja

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Mobilność

Londyn: Za korki odpowiadają samochody dostawcze

Roman Czubiński 15 kwietnia 2018

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Mobilność

INRIX: Skąd korki w amerykańskich miastach?

Roman Czubiński 11 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5