Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie wybrały wozy Modertransu, Cegielski wykluczony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Tramwaje Śląskie wybrały wozy Modertransu, Cegielski wykluczony
fot. WUChorzów, ul. Wolności
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły dzisiaj (16 lipca) przetarg na dostawę dwunastu częściowo niskopodłogowych pojazdów. Spółka wybrała droższą ofertę Modertransu. Cegielski z powodu niespełnienia warunków specyfikacji zamówienia został wykluczony z postępowania.

W przetargu na dostawę dwunastu tramwajów z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20% wpłynęły dwie oferty. Zamawiający poinformował dzisiaj (16 lipca) o odrzuceniu tańszej oferty Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski i wykluczeniu firmy z postępowania. Tym samym za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez firmę Modertrans z Poznania, opiewającą na kwotę 58,3 mln zł brutto.

Jak uzasadniają Tramwaje Śląskie, zaoferowany przez Cegielskiego pojazd nie spełnia specyfikacji zamówienia i obowiązujących norm. Analiza oferty wykazała, że najniższy punkt tramwaju – prze pełnym jego obciążeniu, zużyciu obręczy kół i uwzględnieniu ugięć dynamicznych zawieszenia – wynosi 18 mm. Tymczasem, zgodnie z obowiązującymi normami, minimalna dopuszczalna wartość wynosi 30 mm. Ponadto Cegielski nie udokumentował doświadczenia w zakresie dostawy co najmniej trzech niskopodłogowych bądź częściowo niskopodłogowych tramwajów. Oferent chciał skorzystać z referencji Dom Handlowy UKWZ Ukraina, który udostępnił swój potencjał w zakresie wiedzy i doświadczeń. Jak jednak twierdzą Tramwaje Śląskie, z dokumentacji nie wynika jednoznacznie, czy odbiorcy otrzymali dopuszczone do użytkowania pojazdy. Jednocześnie poznańska firma nie uzupełniła w wyznaczonym terminie swojej oferty.

Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 350 mm nad główką szyny w strefie drzwi, część wysokopodłogowa nie może przekraczać 930 mm). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5