Szczecin przekazał wykonawcy plac budowy na Arkońskiej pod realizację nowej linii tramwajowej. Jej dalszym ciągiem ma być trasa na Szafera. – Podjęliśmy ważną decyzję, że inwestycja będzie większa. Samo torowisko pójdzie dalej, aż do pętli na Krzekowie. Przetarg w drugiej połowie tego roku – poinformował Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Niebawem rozpoczną się prace przy przebudowie ulicy Arkońskiej wraz z
budową nowego odcinka torowiska od pętli Las Arkoński do Wojska Polskiego. Na skrzyżowaniu z tą drugą ulicą układ torowy będzie pozwalać na przedłużenie linii tramwajowej wzdłuż Szafera – miasto bowiem zakłada dociągnięcie tramwaju do hali widowiskowo-sportowej Arena.
Zakres kolejnej inwestycji – związanej z linią na Szafera – będzie jednak znacząco większy. – Podjęliśmy ważną decyzję, że inwestycja będzie większa niż tylko przebudowa ulicy vis a vis Netto Arena oraz budowa pętli tramwajowo-autobusowej. Samo torowisko pójdzie dalej, aż do pętli na Krzekowie (która ostatecznie zniknie). Wybudowana będzie także nowa, dwupasmowa ulica aż do Sosabowskiego – informuje Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Elementy te powstaną w ramach jednego zadania. – Przetarg w drugiej połowie tego roku – deklaruje Krzystek. Inwestycja powstanie dzięki dofinansowaniu unijnemu. Prezydent obiecuje też, że będzie istniała możliwość dalszego przedłużenia tramwaju. – Będą rozwiązania przewidujące powstanie torowiska na Taczaka – informuje Piotr Krzystek. Wzdłuż Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia jest pozostawiony szeroki pas między jezdniami właśnie pod tramwaj. Wybudowane zostały nawet schody przy dworcu Turzyn z myślą o przyszłych przystankach.