Szczeciński magistrat ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Projektant odpowie na pytanie czy dalszy przebieg tramwajowej inwestycji poprowadzi wprost na pętlę Kijewo, czy może, jak chcą tego mieszkańcy osiedli, będzie się rozwidlał.
Oferty można składać do 6 maja. Zamawiający przewiduje, że projekt tramwaju powstanie do końca listopada tego roku. Zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie opracowanie dokumentacji wraz z wszelkimi uzgodnieniami, planowanymi kosztami prac projektowych oraz planowanymi kosztami robót budowlanych. W tym celu będzie musiał przeprowadzić analizę planowanych potoków pasażerskich i potrzeb komunikacyjnych mieszkańców poprzez badanie na grupie minimum 1,5 tys. osób.
Poza tym zwycięzca będzie musiał opracować studium korytarzowe do pierwszego etapu konsultacji społecznych. W nim muszą wskazać optymalne poprowadzenie tramwaju, rozmieszczenie przystanków, parkingów P&R i B&R, zajezdni tramwajowej, a także analiza zmian w komunikacji autobusowej. Wreszcie będzie musiał przygotować minimum trzy warianty koncepcji technicznej poprowadzenia linii, wraz z zebraniem do nich opinii urzędów i spółek miejskich zainteresowanych budową tramwaju, rad osiedli, które będą z niego korzystały, a także analizą możliwości i kosztów uzyskania dostępu do terenów, po których miałaby zostać poprowadzona linia tramwajowa.
Pierwszy etap budowy SST zakończono w zeszłym roku. Linia tramwajowa połączyła Basen Górniczy z położoną na Prawobrzeżu pętlą Turkusowa. To pętla tymczasowa, bo w drugim etapie tramwaj ma połączyć centrum miasta z oddalonymi od niego osiedlami. Na razie nowa inwestycja ma za sobą pierwszą zimę, którą przetrwała nie bez problemów zawiązanych z pękającymi szynami. Znacząco jednak poprawiła komunikację w mieście.
Początkowo w drugim etapie SST miał dojechać do pętli Kijewo. Ale w zeszłym roku mieszkańcy Szczecina również w ramach projektów zgłaszanych do budżetu obywatelskiego, zaproponowali by linia rozwidlała się za pętlą Turkusowa na dwie osobne trasy. Północna przeszłaby wtedy przez osiedla Słoneczne i Majowe, a południowa przez osiedla Bukowe i Nad Rudzianką. Pętlę na Kijewie również powinna zostać nieco przesunięta. Wszystko to pozwoli tramwajowi przejechać przez osiedla, a nie ich skrajem i poprawi dostępność inwestycji.
Nie wiadomo kiedy ruszy budowa drugiej części SST. Projekt jest na liście rezerwowej POIiŚ na lata 2014–20. Jest wyceniany na ok. 250 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.