Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stalowa Wola wymienia 2/3 taboru. Kupuje 10 elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-04-20 10:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stalowa Wola wymienia 2/3 taboru. Kupuje 10 elektrobusów
Stalowa Wolafot. Zyxist, lic. CC0 1.0 Wikimedia commons
Gmina Stalowa Wola rozpisała właśnie duży przetarg, w którym kupi łącznie 19 autobusów miejskich. Dziesięć pojazdów ma mieć napęd elektryczny, co sprawi, że miasto nad Sanem stanie się jednym z liderów elektromobilności.

Zamówienie jest podzielone na trzy części, w każdej z nich gmina chce kupić fabrycznie nowe, niskopodłogowe pojazdy. Cześć pierwsza dotyczy dziesięciu elektrobusów wraz z infrastrukturą potrzebną do ich ładowania. Część druga dotyczy zakupu sześciu autobusów MIDI, czyli o długości ok. 9,5 m na olej napędowy. Część trzecia to zakup trzech minibusów o długości 7–8 m, również napędzanych olejem napędowym.

W sumie w Stalowej Woli kursuje nieco ponad trzydzieści autobusów różnych długości. O taborze elektrycznym myślą tam już od półtora roku. Pod koniec 2015 r. w mieście zorganizowano dwa dni z bezpłatną komunikacją, głównie po to by przetestować takie rozwiązanie. Do autobusów wsiadło wtedy prawie dwa razy więcej pasażerów niż w zwykły dzień. W tamtejszym MZK zapowiadano wtedy, że ewentualna bezpłatna komunikacja to perspektywa kilku lat, ale wcześniej – z powodów środowiskowych i oszczędnościowych – powinny się pojawić w Stalowej Woli autobusy elektryczne. Urzędników nie przerażała cena pojazdów, za to zwracali uwagę na niskie koszty eksploatacji.

Dlatego teraz zamawiający czeka na oferty do 5 czerwca. W każdej z części zamówienia najważniejszym kryterium jest cena, która będzie decydowała o wyborze oferty w 60 proc. W przypadku elektrobusów i autobusów MIDI pozostałe punkty będzie można dostać za kryteria techniczne (30 proc.) i ekologiczne (10 proc.). W przypadku minibusów jedynym kryterium pozacenowym (o wadze 40 proc.) są kryteria techniczne.

Wobec oferentów zastosowano wysokie wymagania finansowe i związane z doświadczeniem. W pierwszej i drugiej części oferenci muszą być ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej związanej z przedmiotem zamówienia na minimum 3 mln zł, a w trzeciej części na 0,5 mln zł. Co do doświadczenia, to w części dotyczącej elektrobusów oferenci muszą się wykazać dostawą, w ciągu ostatnich trzech lat, czterech niskopodłogowych miejskich autobusów elektrycznych o łącznej wartości minimum 6 mln zł. W drugiej części wymagane doświadczenie to dostawa czterech niskopodłogowych autobusów miejskich z silnikami z normą Euro 6 o łącznej wartości 3 mln zł. W trzeciej części oferent musi się wykazać podobnym doświadczeniem jak w części drugie, ale wystarczy legitymowanie się dwoma pojazdami o łącznej wartości 600 tys. zł.

Oferenci mogą składać oferty zarówno do jednej lub dwóch części, jak i do wszystkich. Zakup autobusów jest współfinansowany ze środków unijnych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Środa Śląska kupuje kolejne elektryczne pojazdy

Prawo & Finanse

Środa Śląska kupuje kolejne elektryczne pojazdy

Jakub Dybalski 13 kwietnia 2017

Strzelin kupuje małe autobusy, w tym cztery elektryczne

Prawo & Finanse

Strzelin kupuje małe autobusy, w tym cztery elektryczne

Jakub Dybalski 10 kwietnia 2017

Dwa nowe elektrobusy od Solarisa w Norwegii

Komunikacja

Dwa nowe elektrobusy od Solarisa w Norwegii

jd/inf. pras. 07 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS