Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Solaris pokazuje wnętrze tramwaju dla Lipska. Oświetlenie zależne od pory roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Solaris pokazuje wnętrze tramwaju dla Lipska. Oświetlenie zależne od pory roku
fot. WU
Podczas targów Innotrans premierę miała makieta wnętrza tramwaju Tramino dla Lipska. Solaris planuje dostarczyć pierwszy pojazd do niemieckiego miasta jeszcze w tym roku. Solaris pokazał właśnie, jak będzie wyglądało wnętrze pojazdu. Do tej pory kwestie stylistyki kolejnego Tramino, zgodnie z życzeniami Lipska, były trzymane w tajemnicy.

W marcu 2015 r. Solaris zawarł z Lipskiem umowę ramową na dostawę 41 tramwajów. W tej chwili zakontraktowanych jest 14 pojazdów. Pojazdy o długości 37,63 m i szerokości 2,3 m składają się z czterech członów. Wyposażone zostaną w cztery klasyczne wózki napędowe oraz jeden wózek toczny Jacobsa. Pojazd jest przystosowany do nietypowego rozstawu szyn w Lipsku wynoszącego 1458 mm. Niskopodłogowa część wynosi około 65%. Z uwagi na wymóg zastosowania wózków z klasycznymi osiami, w obszarze wózków napędowych znajduje się jeden stopień między częścią niskopodłogową a podwyższoną. Wejścia do pojazdu znajdują się jednak wyłącznie w części niskopodłogowej.

Zamawiający do tej pory w ukryciu trzymał kwestie wyglądu tramwaju. Podczas targów Innotrans uchylono jednak rąbka tajemnicy i Solaris pokazał makietę przedziału pasażerskiego, opracowaną według wspólnego projektu z biurem projektowym IFS Design. – To przykład współpracy Solarisa z klientem i integracji lokalnych rozwiązań z Lipska. Elektronika, wyświetlacze, sufit to nasze partnerstwo z lokalną firmą z Lipska. To nasza cecha, że wchodząc do danego miasta chętnie korzystamy z dobrych rozwiązań – mówi Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa.

W pojeździe przewidziano 75 miejsc siedzących, z zachowaniem szerokiego przejścia, oraz cztery miejsca na wózki niepełnosprawnych. – Wyróżnikiem jest na pewno niezwykła przyjazność dla pasażerów i przygotowanie do tego, by tramwaj obsługiwał duże potoki pasażerskie, czyli szerokie drzwi, także pojedyncze, a także wózek Jacobsa, który nie będzie zwężał przejścia między członami pojazdu – mówi Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa. W sumie pojazd pomieści 220 pasażerów. Drzwi dwuskrzydłowe będą miały szerokość aż 1500 mm, natomiast jednoskrzydłowe – 800 mm. Zadbano również o wygodę motorniczych, z którymi konsultowano wygląd i funkcjonalność kabiny.


fot. WU

Cechą szczególną jest oświetlenie ukryte za mleczną taflą w suficie. – Cieszymy się, że nasi partnerzy z Lipska rekomendowali nam firmę, która jest w stanie coś takiego wykonać. Oświetlenie będzie się zmieniało w zależności od pory dnia i pory roku – zapowiada Palenica. To będzie też wpływać na odczucia pasażerów, także dotyczące temperatury. W zimie oświetlenie rozbłyskać będzie w barwach ciepłych, natomiast latem w zimnych.

W tej chwili trwa produkcja pierwszego tramwaju. – Dołożymy wszelkich starań i takie mamy założenia, że pierwszy tramwaj pojawi się w Lipsku na testach w tym roku. Specyfiką rynku niemieckiego jest to, że homologacja musi odbywać się na sieci właściwej klienta docelowego – mówi Palenica. Umowa ramowa zakłada dostawę do Lipska do roku 2020.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Komunikacja

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Komunikacja

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Witold Urbanowicz 22 grudnia 2016

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Komunikacja

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Witold Urbanowicz 09 listopada 2016

Olsztyńskie Tramino najcichszym tramwajem na rynku

Komunikacja

Olsztyńskie Tramino najcichszym tramwajem na rynku

Witold Urbanowicz 21 września 2015

Kraków. Testy Tramino od Solarisa zakończone. Wraca do Poznania

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Komunikacja

Poznań: Wiadomo, kto chce naprawić powypadkowe Tramino

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Komunikacja

Pierwszy tramwaj Solarisa w Lipsku. Na razie opakowany

Witold Urbanowicz 22 grudnia 2016

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Komunikacja

Dzięki Stadlerowi Solaris wzmocni dział tramwajowy

Witold Urbanowicz 09 listopada 2016

Olsztyńskie Tramino najcichszym tramwajem na rynku

Komunikacja

Olsztyńskie Tramino najcichszym tramwajem na rynku

Witold Urbanowicz 21 września 2015

Kraków. Testy Tramino od Solarisa zakończone. Wraca do Poznania

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5