Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris chce sprzedać 16 elektrobusów do Jaworzna. Także przegubowce

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-06-02 13:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris chce sprzedać 16 elektrobusów do Jaworzna. Także przegubowce
Autobus elektryczny w Jaworzniefot. Jakub Jackiewicz
Tylko producent z Bolechowa złożył ofertę w przetargu na zakup 16 autobusów elektrycznych. PKM Jaworzno analizuje ofertę Solarisa. Do rozstrzygnięcia jest jeszcze jeden przetarg na mniejsze e-busy.

Przetarg rozpisany w Jaworznie jest jednym z największych krajowych postępowań dotyczących zakupu autobusów elektrycznych. Dokładniej rzecz biorąc, chodzi o dwa przetargi na łącznie 22 pojazdy. Ale na otwarcie ofert w pierwszym, dotyczącym zakupu 6 autobusów, których źródłem zasilania mają być wymienne akumulatory, jeszcze poczekamy. Przesunięto bowiem termin otwarcia ofert w tym dość nietypowym zamówieniu, o którym więcej piszemy TUTAJ.

Większy z przetargów, dotyczący 16 autobusów, podzielono na trzy zadania. Pierwsze z nich dotyczy trzech standardowych pojazdów 12-metrowych, drugie czterech midibusów (8-10 metrów). Najwięcej warte jest zadanie trzecie, chodzi bowiem o zamówienie 9 elektrobusów przegubowych, jakich w Polsce nie ma jeszcze nikt, choć podobne chce zamówić MPK Kraków (otwarcie ofert zapowiedziano w tym wypadku na 6 czerwca).
Oferty (a w zasadzie oferta, ponieważ do przetargu w trzech zadaniach zgłosił się tylko Solaris) były oceniane z uwzględnieniem kryterium ceny (85%) i parametrów technicznych (15%) Wiadomo, że oferta złożona przez podpoznańskiego producenta przekracza możliwości finansowe PKM Jaworzno o około 10%. Dlatego oferta będzie teraz dokładnie sprawdzana.

W przypadku midibusów nie wymaga się niskiej podłogi na całej długości, a jedynie w obszarze od pierwszych do drugich drzwi. 12-metrowce powinny posiadać pełną niską podłogę, podobnie jak 18-metrowe przegubowce z drzwiami w układzie 2–2–2–2. Wszystkie autobusy w tym przetargu muszą być wyposażone w mechanizm umożliwiający ładowanie metodą plug–in oraz przez pantograf. Pełne naładowanie baterii ma trwać maksymalnie sześć godzin.

Oprócz dwóch przetargów na dostawę autobusów elektrycznych jaworzniański przewoźnik prowadzi także postępowania na budowę stacji szybkiego ładowania, budowy stacji ładowania i wymiany baterii, a także montaż i dostawę stacji transformatorowej i 5 stacji szybkiego ładowania.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tylko jedna firma chce dostarczyć Olsztynowi autobusy

Komunikacja

Tylko jedna firma chce dostarczyć Olsztynowi autobusy

Martyn Janduła 31 maja 2016

Bielsko-Biała: Solaris i ABP dostarczą autobusy?

Komunikacja

Bielsko-Biała: Solaris i ABP dostarczą autobusy?

Witold Urbanowicz 31 maja 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS