Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań też będzie miał prywatny car sharing

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na przełomie września i października firma CherryCar zaoferuje poznaniakom 200 samochodów carsharingowych. To system prywatny, ale będzie mocno wspierany przez urząd miasta. – Kiedy te samochody już pojawią się na ulicach Poznania, rozważę sprzedaż swojego prywatnego samochodu – zapowiedział prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Poznań stanie się kolejnym miastem po Krakowie (Traficar), Warszawie (Traficar, Panek, 4Mobility, Omni) i Wrocławiu (GoGet – choć w tym wypadku płaci się za godziny wypożyczenia, a nie za minuty), w którym do dyspozycji mieszkańców zostanie oddany prywatny car sharing. We wszystkich trzech miastach trwają też mniej (Kraków) lub bardziej (Wrocław, podpisano już umowę) zaawansowane prace nad uruchomieniem systemu o charakterze miejskim, ale na razie działają tylko te dostarczane przez firmy.

System poznański, który w zeszłym tygodniu zaprezentowano w towarzystwie prezydenta miasta Jacka Jaśkowiaka, ruszy jesienią. – Kiedy te samochody już pojawią się na ulicach Poznania, rozważę sprzedaż swojego prywatnego samochodu. Z tych doświadczeń, które mamy z innych miast europejskich wynika bowiem, że to właśnie taka forma korzystania z samochodu jest najbardziej ekonomiczna oraz przyjazna dla środowiska – mówił.

CherryCar chce zacząć od 200 samochodów o napędzie hybrydowym i elektrycznym, przy czym, jak zapowiadają przedstawiciele firmy, te pierwsze będą stopniowo zastępowane przez te drugie. Co ciekawe, sposób naliczania opłaty będzie uzależniony od rodzaju napędu. – W przypadku samochodów hybrydowych stawka liczona będzie zarówno za minutę, jak i za kilometr, natomiast w przypadku samochodów elektrycznych płacić będziemy tylko za czas przejazdu – zapowiedział Jakub Stęchły, szef CherryCar. Nie wspomniał jeszcze konkretnej ceny wynajmu auta, ale zapowiedział, że będzie to konkurencyjne dla taksówek, a także porównywalne do cen w innych miastach, które określił na ok. 70 gr. za minutę i 50 gr. za kilometr.

Jaśkowiak namawiał do korzystania systemu, przekonując, że może być to tańsze od całorocznego użytkowania własnego auta. Ale użytkownicy będą mieli też szereg udogodnień niedostępnych posiadaczom własnych aut. Rada miasta już przegłosowała zwolnienie użytkowników z opłat w strefie płatnego parkowania (ten koszt przerzucono na firmę), ale najpewniej carsharingowe auta będą miały też własne miejsca parkingowe poza strefą, tam, gdzie ze znalezieniem miejsca jest największy kłopot. To może być już poważna zachęta do skorzystania z car sharingu.

Firma zapowiada, że impulsem do powiększenia floty pojazdów będzie rozbudowa sieci ładowarek elektrycznych. O tym, że może być takie zapotrzebowanie świadczy przykład z Warszawy, gdzie uruchamiane pod koniec ubiegłego lub w tym roku systemy składają się z 200–300 pojazdów, a np. 4Mobility kilka tygodni temu zapowiedziało zwiększenie floty o kolejne 50 samochodów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trójmiasto. Samochodem z dworca w ramach PKP Mobility

Mobilność

Trójmiasto. Samochodem z dworca w ramach PKP Mobility

Redakcja/inf. pras. 17 sierpnia 2020

Wrocław. Vozilla kończy działalność

Komunikacja

Wrocław. Vozilla kończy działalność

Jakub Dybalski 17 stycznia 2020

Panek podnosi ceny wynajmu aut na minuty, ale jest coś na otarcie łez

Mobilność

Traficar ucieka z Warszawy i inwestuje w prąd

Mobilność

Traficar ucieka z Warszawy i inwestuje w prąd

Bartłomiej Derski, Wysokie Napięcie 31 maja 2019

Zobacz również:

Trójmiasto. Samochodem z dworca w ramach PKP Mobility

Mobilność

Trójmiasto. Samochodem z dworca w ramach PKP Mobility

Redakcja/inf. pras. 17 sierpnia 2020

Wrocław. Vozilla kończy działalność

Komunikacja

Wrocław. Vozilla kończy działalność

Jakub Dybalski 17 stycznia 2020

Panek podnosi ceny wynajmu aut na minuty, ale jest coś na otarcie łez

Mobilność

Traficar ucieka z Warszawy i inwestuje w prąd

Mobilność

Traficar ucieka z Warszawy i inwestuje w prąd

Bartłomiej Derski, Wysokie Napięcie 31 maja 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5