Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Powstanie przystanek kolejowy Warszawa Wiatraczna, perony w nowych miejscach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powstanie przystanek kolejowy Warszawa Wiatraczna, perony w nowych miejscach
fot. Cezary Piwowarski, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK przymierzają się do przebudowy linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock. W założeniach do dokumentacji projektowej zapisano powstanie nowego przystanku Wiatraczna, a także przesunięcie peronów na Gocławku. PKP PLK postanawiają się też nad przesunięciem peronu w Wawrze. Realizacja zaplanowana jest w latach 2020-2022.

PKP PLK rozpisały przetarg na dokumentację projektową dla odcinka linii nr 7 między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Wśród zidentyfikowanych problemów PKP PLK wymienia niewystarczającą przepustowość szlaku na wspomnianym odcinków. Brak jest możliwości sprawnego prowadzenia ruchu o charakterze mieszanym – to jest pociągów miejskich i podmiejskich, a także poruszających się z wyższymi prędkościami – stąd pomysł budowy trzeciego toru. Kolejny problem to brak lub zły stan obiektów obsługi podróżnych, a także niedostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Założenia do projektowania przewidują realizację nowego przystanku Wiatraczna. Jego lokalizację przewidziano w km 6,850. Peron powstanie po wschodniej stronie przedłużenia ulicy Wiatraczna, odchodzącej od ronda Wiatraczna. Na przystanku tym (jak i Aninie) miałyby stanąć dwie tzw. wiaty powtarzalne dwustronne o formie architektonicznej nawiązującej do zabytkowych wiat na linii otwockiej. Przyjęto realizację wiaty stalowej.


Lokalizacja nowego peronu, mat. PKP PLK

Kolejna zmiana dotyczy przystanku Gocławek. W założeniach koncepcji programowo-przestrzennej przewidziano przesunięcie peronu pod wiadukt drogowy w ciągu ul. Marsa. Celem tego zabiegu jest stworzenie węzła przesiadkowego połączonego z przystankami autobusowymi znajdującymi się na wiadukcie. W nowym rozwiązaniu przewidziano jeden peron wyspowy pomiędzy torami 1 i 2 linii kolejowej nr 7. Południowo-wschodnie przejście ma dawać możliwość dowiązania – w miarę możliwości – do projektowanego przejścia podziemnego w ciągu ul. Korkowej.

Projektanci mają też przeanalizować możliwość maksymalnego przesunięcia peronu stacji Wawer w kierunku wiaduktu w ciągu Płowieckiej, z zachowaniem istniejącego przejścia podziemnego. W przypadku przesunięcia peronu konieczne byłoby zaprojektowanie nowej wiaty peronowej, nawiązującej stylem do pozostałych wiat na linii. Wśród zaleceń zapisano także minimalizację czasu przesiadek – stąd nie jest wykluczone np. zastosowanie przejścia przez tory od strony zachodniej.

Podobne zalecenia znalazły się w odniesieniu do przystanku Olszynka Grochowska i pętli autobusowej PKP Olszynka Grochowska. Tutaj założono albo przejście przez tory kat. E lub wykorzystanie istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego.


Projekt wiaty powtarzalnej, mat. PKP PLK



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Rusza drugi projekt przystankowy ŁKA

Komunikacja

Łódź: Rusza drugi projekt przystankowy ŁKA

Kasper Fiszer 18 stycznia 2017

Umowa na budowę przystanków PKM w Gdyni podpisana

Komunikacja

Umowa na budowę przystanków PKM w Gdyni podpisana

Redakcja 26 września 2016

Olsztyn zyska przystanek kolejowy na Dajtkach

Przestrzeń

Olsztyn zyska przystanek kolejowy na Dajtkach

Martyn Janduła 19 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS