Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy chiński tramwaj z superkondensatorem, czyli bez drutów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-08-04 14:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy chiński tramwaj z superkondensatorem, czyli bez drutów
Tramwajźródło: Xinhua News/YouTube
W 2,5–milionowym Zhuzhou w prowincji Hunan zaprezentowano w poniedziałek pierwszy tramwaj chińskiej produkcji, który porusza się napędzany energią z superkondensatorów, czyli nie wymaga sieci trakcyjnej.

Autobus, pod którym mogą przejeżdżać samochody, to nie jedyny nowoczesny środek transportu, którym w tym tygodniu pochwalili się Chińczycy. Firma Zhuzhou Electric Locomotive Co zbudowała właśnie pierwszy tramwaj, korzystający z energii superkondensatorów. To nie jest technologia nowa w Chinach, ale do tej pory podobne tramwaje były produktami zachodnich producentów. Ten pojazd, według słów Liu Xiaofenga, zastępcy głównego inżyniera, został zaprojektowany w Chinach i w 90 proc. składa się z komponentów lokalnych.

Według wizualizacji tramwaj pobiera energię z pantografów zamontowanych na przystankach. Pełne ładowanie trwa ok. 30 sekund, odbywa się więc w trakcie wsiadania i wysiadania pasażerów. Dzięki niemu pojazd może bez zewnętrznego zasilania przejechać 3–5 km, czyli wystarczająco dużo, by dojechać do kolejnego przystanku. Dodatkowo tramwaj odzyskuje aż 85 proc. energii z hamowania.



Pojazd może się rozpędzić do 70 km/h. Zabiera do 380 pasażerów. Jest całkowicie niskopodłogowy. Pojazd powstał w we współpracy z CRRC Corporation, czyli największym producentem taboru w Chinach.

To nie pierwszy taki pojazd w Chinach. Pierwszy został zaprezentowany i przetestowany dwa lata temu w Kantonie (jego budowę rozpoczęto dwa lata wcześniej) przez Guangzhou Tram. Również zbudowała go firma z Zhuzhou, ale systemy ładowania i hamowania pojazdu dostarczył Siemens. W tym samym czasie w Nankinie nad tramwajem, który byłby ładowany indukcyjnie, za pomocą systemy PRIMOVE, pracował Bombardier.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dlaczego „nadziemny autobus” TEB nie ma szans na sukces

Felietony i komentarze

Dlaczego „nadziemny autobus” TEB nie ma szans na sukces

Michał Szymajda 03 sierpnia 2016

W Toronto tramwaj przegrał z metrem

Komunikacja

W Toronto tramwaj przegrał z metrem

Jakub Dybalski 29 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS