Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn stawia na rower miejski. Na razie wersję demo

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2018-05-16 09:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn stawia na rower miejski. Na razie wersję demo
fot. Nextbike
W Olsztynie wystartował przetarg na stworzenie systemu roweru miejskiego. Na razie projekt będzie prowadzony pilotażowo, a o jego kontynuacji i ewentualnym rozszerzeniu zadecydują mieszkańcy i turyści – korzystając z jednośladów. Start systemu zaplanowano z 10 stacjami na 100 rowerów. W najbliższych latach ta liczba mogłaby wzrosnąć nawet do 500.

Mimo trwającego od 2013 roku sporu urzędników ze społecznikami, udało się jednak podjąć pierwsze kroki w kierunku stworzenia systemu roweru miejskiego. Miałby być on alternatywą dla poruszania się po mieście samochodem lub komunikacją publiczną. W dodatku transport rowerowy z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Olsztyn rozpisał wreszcie przetarg na uruchomienie i obsługę Olsztyńskiego Roweru Miejskiego. Wdrożenie projektu ma jednak charakter pilotażu. Miasto na ten cel przygotowało 350 tys. zł.

Wersja demo systemu zakłada stworzenie 10 wypożyczalni rowerów, w których dostępnych ma być łącznie 100 jednośladów. Wraz z uruchomieniem Olsztyńskiego Roweru Miejskiego wykonawca dostarczy także stronę internetową, gdzie użytkownicy będą mogli się rejestrować i opłacać swoje przejazdy. Uruchomiona ma zostać także aplikacja na telefon do wypożyczania pojazdów. Co więcej, Olszty zawarł w zamówieniu prawo opcji, dzięki któremu liczba stacji mogłaby się zwiększyć o kolejne 10 stacji oraz 50 rowerów. Zamawiający skorzysta z prawa opcji nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wykonawca będzie miał 20 dni na realizację dodatkowego zamówienia. Prawo to zawarto ze względu na Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, który ma zamiar wspólnie uczestniczyć w projekcie.

W zamówieniu padły także konkretne lokalizacje stacji. Dziwi brak spójności i rozczłonkowanie tak małego na starcie systemu. Miasto chciałoby zainstalować stacje rowerowe przy Bibliotece Uniwersyteckiej w Kortowie, na Rynku Starówki, na Placu Konstytucji 3 Maja, przy Skwerze Wakara, w okolicach pętli Plaża Miejska, przy skrzyżowaniach Wańkowicza/Orłowicza, Jagiellońska/Limanowskiego/Sybiraków, a także na placu Roosevelta i przy Aquasferze.

Gdyby miasto znalazło dodatkowe środki na rozszerzenie zamówienia, to kolejne stacje planuje się ustawić na Prawocheńskiego w Kortowie oraz na Pętli Stary Dwór, skrzyżowaniach Wilczyńskiego/Hallera, Iwaszkiewicza/Gałczyńskiego, Dworcowa/Żołnierska, Partyzantów/Dąbrowszczaków i Wojska Polskiego/Jagiellońska. W planach są także wypożyczalnie na Dybowskiego przy domu studenckim oraz Heweliusza przy dawnej pętli autobusowej.

Pilotaż potrwa do 2 grudnia 2018 roku. System będzie podlegał szczegółowej ocenie, na podstawie której zostanie podjęta decyzja co do ewentualnej kontynuacji/rozbudowy projektu w kolejnym roku. – Dzisiaj został ogłoszony przetarg na system Olsztyńskiego Roweru Miejskiego. Zaczynamy od 100 rowerów i 10 stacji, a potem… zobaczymy. Jedno jest pewne – o przyszłości olsztyńskiego roweru miejskiego zadecydują mieszkańcy i turyści, dlatego preferowane jest jak najszybsze uruchomienie systemu, najlepiej z początkiem wakacji – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Cena wdrożenia rowerów stanowi większość w ocenie przetargowej, bo 60%. Po 20% punktów można uzyskać za termin rozpoczęcia realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy. Minimalnie zamawiający zastrzega 20 dni, a maksymalnie – 40 dni. Punktowana jest także dodatkowa liczba rowerów, ale punkty przyznane będą, jeżeli będzie ich co najmniej 10. Składanie ofert trwa do 23 maja.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kto uruchomi rowery Mevo na Pomorzu?

Komunikacja

Kto uruchomi rowery Mevo na Pomorzu?

Przemysław Farsewicz 08 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS