Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Nie skończą II linii metra w kolejnej perspektywie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Nie skończą II linii metra w kolejnej perspektywie?
fot. WU
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom władz miasta cała II linia metra może nie zostać skończona w kolejnej perspektywie finansowej UE. Pieniędzy może starczyć jedynie na odcinki 3+3 (po trzy stacje w każdą stronę).

Jak podaje Gazeta Stołeczna, tematem rozbudowy II linii metra zajmowali się ostatnio radni z miejskiej komisji infrastruktury. – Jest mało prawdopodobne, by w nowej perspektywie unijnej w przypadku II linii metra udało się zbudować coś więcej niż "3+3" – powiedział radnym Jerzy Kulik, dyrektor miejskiego Biura Rozwoju Miasta.

Jeszcze półtora tygodnia temu, przed referendum, wiceprezydent Jacek Wojciechowicz w rozmowie z „Transportem Publicznym” zapewniał, że zdecydowanie jest szansa na ukończenie całej II linii w kolejnej perspektywie 2014-2020. – Jeżeli już mamy zapewnienie, że pieniądze [na dofinansowanie] będą, to praktycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby inwestycję realizować w tej perspektywie do 2020 r. – mówił Wojciechowicz. Wcześniej w podobnym tonie, po rozpoczęciu negocjacji w sprawie nowego programu Insfrastruktura i Środowisko, wypowiadał się drugi z wiceprezydentów, Michał Olszewski. – Chcemy zamknąć się w kolejnej perspektywie – czyli do 2022 r. [dodany okres rozliczenia – red.] – deklarował Olszewski. Projekt rozbudowy II linii metra jest wypisany z nazwy w założeniach nowego programu.



Dzisiaj (16 października) warszawski Ratusz wysłał specjalnie oświadczenie ws. dalszej rozbudowy II linii metra:

Rozbudowa II linii metra w kierunku wschodnich i zachodnich obrzeży miasta, obejmująca wszystkie stacje, jak i horyzont czasowy sięgający 2022 r., pozostaje priorytetem dla miasta.


- Od kilkunastu miesięcy osobiście nadzoruję kwestię środków, na jakie może liczyć Warszawa z kolejnego budżetu unijnego. Zapewnienie dofinansowania dla wariantu 3+3 potwierdziła już m.in. minister Elżbieta Bieńkowska – tych pieniędzy możemy być pewni i mamy zapewnione w budżecie środki na przygotowanie tych prac. To pozwala mieć pewność realizacji tego zakresu. O kolejnych pieniądzach rozmawiamy. Zakończenie budowy całej II linii podziemnej kolejki ma kluczowe znaczenie dla Warszawy i obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Stołeczny ratusz złożył w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego zapotrzebowanie na środki potrzebne na dokończenie budowy całej II linii metra w wysokości 8 mld zł. Zapotrzebowanie to obejmuje dofinansowanie prac przy odcinkach, które powstaną w pierwszej kolejności (tzw. wariant 3+3, czyli po trzy stacje w kierunku Woli i Targówka), jak też budowę kolejnego etapu – ukończenia całej II linii metra od stacji techniczno-postojowej Mory do ostatniej stacji po praskiej stronie Wisły. Ponieważ środki przekazane Warszawie mają pochodzić z budżetu UE na lata 2014-2020, zrealizowanie i rozliczenie całej inwestycji stołeczny samorząd planuje, zgodnie z zasadami prowadzenia i rozliczania projektów unijnych, do 2022 r. (zasada n+2, czyli możliwość realizacji i rozliczenia projektu do dwóch lat po zakończeniu perspektywy finansowej).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Komunikacja

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Modlin: Już nie pięć a osiem złotych zapłaci Ryanair?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Komunikacja

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Modlin: Już nie pięć a osiem złotych zapłaci Ryanair?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5