Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nextbike operatorem Radomskiego Roweru Miejskiego?

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Stawecki

Data publikacji:
2016-12-13 07:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nextbike operatorem Radomskiego Roweru Miejskiego?
fot. Nextbike, Mirosław Kazimierczak
Znane są już oferty firm, które stanęły do przetargu na system wypożyczalni rowerów w Radomiu. Spośród trzech propozycji tylko jedna spełniła kryterium finansowe, mieszcząc się w określonym przez magistrat budżecie. Złożył ją warszawski Nextbike.

Radom przymierza się do publicznych jednośladów od kilku lat. W ubiegłym roku (od 20 sierpnia do 14 wrześni)a radomianie testowali działanie wypożyczalni. „Próbne” stacje dokujące pojawiły się w trzech punktach: na placu Jagiellońskim, przy ul. Prażmowskiego i obok Portu Lotniczego Radom na Sadkowie (tę ostatnią przeniesiono później nad zalew w Borkach). Każdą z nich wyposażono w 10 jednośladów.

Eksperyment cieszył się sporym zainteresowaniem. Jeszcze przed instalacją systemu zarejestrowało się 2 tys. chętnych do testów. W trakcie ich trwania dołączyło 900 kolejnych. Jednoślady wypożyczano łącznie 1060 razy. Stawki w radomskim cenniku nie odbiegały od stawek w miastach posiadających już swoje rowery miejskie. Pierwsze 15 minut jazdy było bezpłatne, za pierwszą godzinę trzeba było zapłacić 1 zł, za dwie – 2 zł, za trzy godziny – 3 zł.

Równocześnie z testami trwały konsultacje społeczne. W ich trakcie okazało się, że idea publicznych, radomskich jednośladów miejskich przypadła mieszkańcom do gustu, dlatego urzędnicy zadeklarowali chęć kontynuowania projektu i uruchomienia sieci na stałe.

Przetarg na wdrożenie sieci wypożyczalni miał rozpisano pod koniec października. Otwarcie ofert nastąpiło w miniony piątek (8 grudnia). Okazało się, że spośród trzech propozycji tylko jedna spełniła wszystkie wymogi przetargu.

Nextbike w Radomiu

3,125 mln zł – taką kwotę przeznaczyło miasto na sfinansowanie przedsięwzięcia. Urzędnicy chcieli, by operator umieścił w miejskiej przestrzeni przynajmniej 20 stacji, minimum 10 rowerów przy każdej. Umowa uwzględniała również wdrożenie systemu informatycznego, zapewnienie obsługi klienta oraz wsparcie techniczne.

O kontrakt z miastem ubiegały się trzy firmy – warszawskie BikeU i Nextbike oraz konsorcjum Romet Rental Systems (Rzeszów) i Arkus&Romet Group (Dębica). Swoje usługi wycenili – odpowiednio – na 4,27 mln zł, 3,1 mln zł oraz 4,72 mln zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali montaż pięciu stacji ponad wymagane minimum, ale tylko Nextbike zmieścił się w narzuconym przez magistrat limicie finansowym. Jego propozycja jako jedyna zostanie rozpatrzona pod względem formalnym. Jeśli urzędnicy nie dopatrzą się uchybień, a konkurenci nie złożą odwołania, Nextbike zyska kolejne miasto, w którym opiekuje się systemem publicznych jednośladów.

Wystarczy stacji?

Urząd Miejski udostępnił już mapę przewidywanych lokalizacji punktów wypożyczeń. Większość powstanie w centrum (m.in. ulice Malczewskiego, Wernera, Lekarska, pl. Konstytucji 3 Maja, rejon Urzędu Miejskiego, placu Dworcowego i Plant), pozostałe – w sąsiadujących z nim dzielnicach.

Czy 25 stacji zaspokoi potrzeby 220 – tysięcznego miasta? Istnieje duża szansa, że projekt zyska konieczny rozmach. O tym, czy ostatecznie tak się stanie, przekonamy się w kwietniu przyszłego roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Opole Bike przetestowało rowery cargo/family

Komunikacja

Opole Bike przetestowało rowery cargo/family

jd/inf. pras. 12 grudnia 2016

Wrocław. Rower miejski z milionem wypożyczeń w 2016 r.

Komunikacja

Wrocław. Rower miejski z milionem wypożyczeń w 2016 r.

jd/inf. pras. 07 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS