Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Częstochowa podpisało umowę z Pesą na dostawy 10 Twistów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-01-15 13:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Częstochowa podpisało umowę z Pesą  na dostawy 10 Twistów
fot. Pesa
Dzisiaj (15 stycznia) MPK Częstochowa podpisało wreszcie umowę z Pesą na dostawę 10 nowych tramwajów. Producent zaoferował tzw. Twisty II, które względem już dostarczonych do Częstochowy tramwajów będą bogatsze o dodatkowe wyposażenie i układ rekuperacji energii elektrycznej.

Ofertę Pesy w przetargu na dostawę 10 fabrycznie nowych wagonów tramwajowych z opcją na kolejne pięć znamy od końca lipca zeszłego roku. Producent za realizację zamówienia zaoferował 89 mln 853 tys. złotych brutto. Na realizację zamówienia podstawowego Pesa ma 24 miesiące.

Pesa zaoferowała w pełni niskopodłogowe pojazdy o nazwie Twist II z wejściem na wysokości 350 mm nad główką szyny. Trójczłonowy tramwaj o długości 32,2 m i szerokości 2,4 m pomieści w sumie 221 osób (przy normie 5 osób na m2), w tym 58 na miejscach siedzących. W pojeździe zastosowane będą też klimatyzacja i monitoring. Przewidziano 7 drzwi – pięć dwustrumieniowych i dwoje jednostrumieniowych.

Tramwaje będą wyposażone w cztery skrętne wózki jezdne, posiadające dwa stopnie usprężynowania z klasycznymi, osiowymi zestawami kołowymi. Ma to wpływać na zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska. Tramwaj będzie wyposażony w silniki asynchroniczne o mocy 4 x 105 kW oraz układ osi Bo' 2' 2' Bo'. Przewidziano układ rekuperacji energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci lub gromadzenie w zasobnikach energii i wykorzystanie podczas rozruchu i przyspieszania. Energia zgromadzona w zasobnikach będzie mogła być wykorzystywana w razie zaniku prądu bądź konieczności wjechania na torowisko nieposiadające sieci. Pojazdy będą też wyposażone w elektroniczny rejestrator zdarzeń, a układ sterowania pojazdu umożliwia wykrywanie i likwidowanie poślizgów występujących podczas rozruchu i hamowania. Pesa zaoferowała też diagnostykę on-line.

Duży nacisk położono na bezpieczeństwa. Jak informuje Pesa, pojazd wyposażono w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii, a kabina motorniczego tworzy tzw. klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenie w czasie kolizji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa. Komunikacyjne wyzwania na rok 2018. Tramwaj i solbusy

Komunikacja

Częstochowa. Komunikacyjne wyzwania na rok 2018. Tramwaj i solbusy

Dominik Wójcik 03 stycznia 2018

Już oficjalnie – MPK Częstochowa z dofinansowaniem na tramwaje

Prawo & Finanse

Już oficjalnie – MPK Częstochowa z dofinansowaniem na tramwaje

Dominik Wójcik 31 października 2017

Trzy oferty na remont sieci tramwajowej w Częstochowie

Prawo & Finanse

Trzy oferty na remont sieci tramwajowej w Częstochowie

Dominik Wójcik 16 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5