W czerwcu Mobilis rozpocznie w Warszawie realizację nowego ośmioletniego kontraktu przewozowego z wykorzystaniem 61 hybryd 12-metrowych. Przedstawiciele przewoźnika i ZTM-u sprawdzali pierwszy testowy pojazd.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
podpisał w grudniu 2017 r. kolejną ośmioletnią umowę przewozową z firmą Mobilis, zakładającą obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 50 brygad i minimum czterech wozów rezerwy. Przewoźnik wprowadzi od czerwca w sumie do ruchu 61 autobusów hybrydowych o długości 12 metrów. Pojazdy mają nie emitować spalin podczas postoju na przystankach.
Podpisanie kontraktu zakończyło
wielomiesięczne przepychanki z innymi producentami, wstrzymującymi rozstrzygnięcie przetargu. Z postępowania została wykluczona Europa Express City, natomiast Mobilis wygrał z Michalczewskim pomimo zaoferowania identycznej stawki za wozokilometr, wynoszącej 8,11 zł. Mobilis pokonał konkurenta jednak liczbą wozów rezerwowych – znacznie ponad wymagane minimum – zwiększając tym samym podlegającą punktacji ogólną liczbę wozów o alternatywnym napędzie.
Mobilis chce jeździć w stolicy hybrydowymi MAN-ami, wyposażonymi w silnik spalinowo-elektryczny. Autobusy będą spełniać wszystkie wysokie i szczegółowe wymagania ZTM-u. Każdy pojazd będzie certyfikowany przez ZTM. Przedstawiciele przewoźnika i organizatora komunikacji sprawdzają właśnie pierwszy testowy autobus.
Zanim jednak hybrydy wyjadą na ulice Warszawy Mobilis – w związku z przesunięciem podpisania umowy – będzie jeździć starymi autobusami
w ramach umowy pomostowej.