Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro szykuje się do zwiększenia prędkości i częstotliwości

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-04-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro szykuje się do zwiększenia prędkości i częstotliwości
fot. Martyn Janduła
Trwają prace nad zwiększeniem prędkości na I linii metra i podniesieniem częstotliwości kursowania pociągów. Metro Warszawskie musi zmodernizować jeszcze cztery składy rosyjskie.

Od listopada zeszłego roku pociągi na I linii metra jeżdżą co 2 minuty 30 sekund w porannym szczycie. Aktualnie już nie można zwiększyć częstotliwości pociągu bez wpływu na płynność ruchu. Konieczne są zmiany w systemie sterowania ruchu – podniesienie prędkości z 60 do 80 km/h, wyłączenie semaforów i przejście na zmodernizowany system SOP-2W jako podstawowy środek prowadzenia ruchu (w tej chwili jego wskazania mają charakter pomocniczy). System ten – z sygnalizacją kabinową – umożliwia prowadzenie pociągów w mniejszych odstępach niż wynika to z lokalizacji semaforów. – Dzięki tej modernizacji zwiększymy podaż miejsc bez wprowadzania na linię kolejnych składów – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Do zmian trzeba dostosować jeszcze tabor. – Prace nad wdrożeniem systemu SOP-2W są zaawansowane. Systematycznie przebiega modernizacja taboru – wskazuje Anna Bartoń. Jak dodaje, do wykonania pozostał montaż urządzeń w czterech pociągach serii 81. – Po modernizacji pociągi testowane są na torze prób, następnie muszą przejechać bezawaryjnie 500 km – mówi Bartoń.

Kiedy będzie możliwe zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na I linii? – Po wykonaniu modernizacji na wszystkich pociągach możliwe będzie zwiększenie maksymalnej prędkości do 80 km/h, wyłączenie semaforów, a tym samym zmniejszenie czasu następstwa pomiędzy pociągami na linii – informuje Anna Bartoń. We wcześniejszej wypowiedzi dla Transportu-publicznego.pl Jerzy Lejk, prezes Metra, mówił, że to kwestia 2-3 miesięcy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Komunikacja

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Redakcja/inf. pras. 06 czerwca 2025

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Komunikacja

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Redakcja/inf. pras. 06 czerwca 2025

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij