Dworzec Wileński to najdłuższa i zarazem najpłytsza stacja na całym centralnym odcinku II linii metra. Przewidziano tutaj też największą powierzchnię dla galerii handlowych. Kolor przewodni stacji to granatowy.
Stacja ma ok. 405 metrów długości - składa się z dwóch części. Hali peronowej, znajdującej się po południowej stronie al. "Solidarności", i torów odstawczych po północnej stronie, gdzie będą zawracać pociągi (do momentu przedłużenia II linii Dworzec Wileński będzie stacją końcową). Na stację prowadzi 13 wejść, które już są oszklone. Kolor szkła hartowanego to granatowy, będący przewodnią barwą dla tej stacji (każdy przystanek centralnego odcinka ma inny kolor). Wejścia, charakterystyczne motylki, różnią się wymiarami i szerokością - na całym centralnym odcinku znajduje się sześć rodzajów wejść. Oprócz tego na Dworcu Wileńskim znajdzie się jedenaście szybów windowych, w tym jeden bezpośrednio na peron.
fot. WUNa niższych kondygnacjach trwają prace wykończeniowe. Na antresoli na posadzkach położony jest szary granit strzegomski, na ścianach natomiast czarny bazalt. Znajdą się tutaj jeszcze mleczne podświetlane panele. Przejścia podziemne umożliwią obejście skrzyżowania w koło i wyjście na wszystkie jego narożniki i przystanki tramwajowe. Jedno z wejść znajdzie się w bezpośredniej bliskości dworca Warszawa Wileńska.
fot. WUDworzec Wileński to najpłytsza stacja centralnego odcinka. Hala peronowa znajduje się 13 metrów pod powierzchnią. Peron wyłożony jest granitem strzegomskim o płomiennym odcieniu. Sufit wygłuszony jest tynkiem akustycznym, nakładanym metodą natryskową, pozwalający na wygłuszenie 30% hałasu. Na to instalowane są też podwieszane metalowe kubiki w przewodnim kolorze granatowym. Sufit jest pofalowany - jeśli porównać z innymi przystankami budowanego centralnego odcinka, na Dworcu Wileńskim ten efekt widać najbardziej. Na ścianach zatorowych na stalowej konstrukcji montowane są też grafiki światowej sławy Wojciecha Fangora z barwnym odzwierciedleniem nazwy stacji (oprócz tego zainstalowane zostaną klasyczne tablice systemu informacji pasażerskiej), zasłaniające trasy kablowe. Motyw nazwy stacji będzie powtarzał się dwukrotnie. W przerwie pomiędzy przewidziano miejsce na reklamę.
fot. WUTory odstawcze znajdują się na łuku po północnej stronie stacji - ich usytuowanie wynika z zaplanowanego przebiegu tuneli, związanego też z układem ulicznym na powierzchni. Tory odstawcze mają też swoją wygłuszoną wentylatornię, odpowiedzialną za dostarczanie świeżego powietrza, a w sytuacjach awaryjnych - także za oddymianie. W trybie awaryjnym mogą wtłoczyć 230 tys. m sześc. metrów powietrza.
Testy Inspiro na stacji Rondo Daszyńskiego