Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mercedes: Ustandaryzowany, ale za to tańszy autobus Conecto

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Mercedes: Ustandaryzowany, ale za to tańszy autobus Conecto
fot. Mercedes
Polska to dla Mercedesa istotny rynek sprzedaży autobusów miejskich. W 2015 roku udział całej sprzedaży tego producenta wyniósł w kraju nad Wisłą aż 35%. Teraz Mercedes liczy na więcej, dlatego stworzył kolejną wersję swojej tańszej linii autobusów Conecto. Dlaczego to właśnie w Polsce miała premierę najnowsza generacja autobusu i jakie ciekawe rozwiązania wdrożono w pojeździe rozmawiamy z Ulrichem Bastertem, dyrektorem marketingu i sprzedaży w Daimler Buses.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Dlaczego to właśnie w Polsce Mercedes zdecydował się zaprezentować nowe Conecto?

Ulrich Baster, dyrektor marketingu i sprzedaży Daimler Buses:
Jest kilka powodów. Po pierwsze Polska jest jednym z większych krajów Europy Środkowej. Patrząc w przeszłość, dostrzec można, że już od dawna był to duży rynek autobusowy, dlatego premiera dla szerokiej publiczności i pierwsze przedstawienie odbędzie się w Kielcach na targach autobusowych. Zatem przedstawiłem takie najważniejsze powody, żeby móc przyjechać właśnie do Polski.

Czy mógłby pan opowiedzieć w skrócie jakie najważniejsze różnice dzielą stary i nowy model Conect?

Każdy autobus ma tak naprawdę trzech klientów – operatora, pasażerów i kierowcę. Próbujemy dla wszystkich tych trzech grup zaprezentować coś nowego. Dla operatora jest to przede wszystkim kwestia całkowitych kosztów utrzymania pojazdu i tutaj głównie chodzi o oszczędności w zużycia paliwa. Oferujemy najnowsze silniki, a także po raz pierwszy w wersji gazowej. Do tego możliwy jest także w opcji moduł rekuperacyjny z oszczędnością na poziomie 10%. Dla pasażerów przygotowaliśmy więcej miejsca i przede wszystkim więcej komfortu dzięki niezależnemu zawieszeniu w przedniej osi. Z kolei dla kierowcy i pasażerów zadbaliśmy o lepsze bezpieczeństwo w postaci ESP i sterowania przegubem. Dla kierowcy, według mojej oceny, stworzyliśmy też dużo wygodniejsze miejsce pracy na wyższym poziomie – dosłownie i w przenośni.

A dlaczego klienci musieli tak długo czekać na gazową wersję Conecto?

Dobre pytanie. Tak naprawdę tego nie wiem, bo dopiero od roku jestem na tym stanowisku. Z wariantem gazowym mamy znacznie lepszą ofertę – odnośnie zużycia paliwa – i to akurat znam z segmentu ciężarówek. Tak naprawdę wychodzimy z założenia, że zapotrzebowanie na autobusy gazowe będzie rosło, bo z jednej strony można zapewnić jazdę ze znacznie zmniejszoną emisją CO2 oraz bez ograniczeń w zasięgu i dystansie, który autobus może pokonać. W przeciwieństwie do znanych nam problemów, jakie mają autobusy elektryczne, gdzie to stanowi jeszcze wyzwanie. Poza tym rzeczywiście jest tak, że w Europie Środowej czy bardziej Wschodniej zasoby gazu są dużo większe, więc myślimy, że tutaj będzie rosło zapotrzebowanie i tym samym taka oferta przyjmie się na tych rynkach. Ale rzeczywiście, ma pan rację, można było wcześniej to zrobić.

Jakie plany ma Mercedes odnośnie stworzenia autobusu elektrycznego?

Planujemy zaprezentować w 2018 roku seryjnie produkowany miejski autobus elektryczny. To jest ta największa różnica między nami a konkurencją, że w konkurencji znajdziemy ofertę co chwilę zmieniających się różnych prototypów, a my rzeczywiście chcemy zaprezentować pojazd seryjny. Bo dopiero takie podejście do sprawy powoduje, że można zaprezentować pojazd, który nadaje się do użytku w takiej codziennej komunikacji miejskiej. Mamy wtedy całą dokumentację, poza tym jest wszystko jasno opisane i można wszystko pozamawiać. Wszystko jest wtedy uporządkowane.

Chciałbym jeszcze wrócić do nowego Conecto i zapytać jakie przynosi on oszczędności – względem poprzedniej generacji.

Tutaj jest bardzo ważne, jaki jest punkt odniesienia do dyskusji, bo wielu naszych klientów kupuje jeszcze model z silnikiem Euro3. Dlatego w zależności od tego, jaki jest punkt odniesienia, to takie są oszczędności. Oczywiście różnią się one też w zależności od wersji solo i przegubowej, ale mniej więcej rząd wielkości wynosi od 8 do 10% mniejszego zużycia paliwa. Do tego dochodzą także wydłużone interwały międzyserwisowe oraz to – z czego Mercedes jest znany – czyli stabilności i długości życia produktu.

Niestety, nie uciekną państwo od porównań nowego Conecto do innego produktu Mercedesa – Citaro. Ile z rozwiązań tego drugiego pojawiło się w Conecto? I do kogo kierowany jest przede wszystkim ten produkt?

Tutaj rzeczywiście ważne jest, żeby popatrzeć, które rzeczy robimy identycznie w Citaro i Conecto. Cały łańcuch napędowy jest identyczny. I to jest też sedno sprawy w takim pojeździe. Cała logika zabudowy karoserii i rozdzielenia miejsc jest identyczna. Miejsce pracy kierowcy, wysokość i umiejscowienie jest takie samo. No i potem zaczynają się różnice. Nie ma miejsca pracy według dyrektywy VDV. Drzwi w pojeździe są otwierane do wewnątrz, a nie odskokowo na zewnątrz. Jest tylko jeden wariant mocy silnika dla solo i jeden dla wersji przegubowej. Jest ustandaryzowany układ uchwytów. Tutaj klienci muszą wziąć to pod uwagę, że nie dostaną takiego swojego autobusu, tylko ustandaryzowany pojazd z małą ilością rzeczy możliwych do zindywidualizowania.

I to jest powód, jaki stoi na przeszkodzie podboju zachodniego rynku?

Dokładnie tak.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Casablanca. Daimler dostarczy 500 mercedesow do Maroka

Komunikacja

Casablanca. Daimler dostarczy 500 mercedesow do Maroka

Jakub Dybalski 10 lutego 2020

Mercedes nie przejedzie pieszego, choć koty muszą uważać

Mobilność

Berlin. Mercedes dostarczył dwa pierwsze Citaro. Pozostało… 948

Prawo & Finanse

Oficjalna premiera eCitaro na targach IAA w Hanowerze [zdjęcia]

Komunikacja

Zobacz również:

Casablanca. Daimler dostarczy 500 mercedesow do Maroka

Komunikacja

Casablanca. Daimler dostarczy 500 mercedesow do Maroka

Jakub Dybalski 10 lutego 2020

Mercedes nie przejedzie pieszego, choć koty muszą uważać

Mobilność

Berlin. Mercedes dostarczył dwa pierwsze Citaro. Pozostało… 948

Prawo & Finanse

Oficjalna premiera eCitaro na targach IAA w Hanowerze [zdjęcia]

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5