Partnerzy serwisu:
Mobilność

Luksemburg. Inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2017-01-09 14:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Luksemburg. Inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge
Volvo ładowane w systemie OppCharge w Goeteborgufot. Volvo
Pod koniec grudnia w Bertrange, miasteczku położonym w południowo-zachodnim Luksemburgu, odbyła się inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge, w skład którego wchodzi 12 autobusów elektryczno-hybrydowych marki Volvo oraz infrastruktura ładowania firmy ABB. Najciekawszy w całym przedsięwzięciu jest sam system. To, przypominająca pantograf, technologia, którą zgodzili się stosować europejscy dostawy systemów ładowania i producenci autobusów – w tym polski Solaris. Dzięki temu możliwa jest interoperacyjność różnych pojazdów. Dane technologii sa ogólnie dostępne, na jej stronie internetowej.

Elektryczno-hybrydowe autobusy marki Volvo oraz infrastruktura do szybkiego ładowania dostarczona przez firmę ABB, zostały przekazane lokalnym przedstawicielom Ministerstwa Zrównoważonego Rozwoju i Infrastruktury (MDDI) w Luksemburgu. Stacja ładowania oraz przystanek autobusowy zostały wykonane przez firmę ABB przy współpracy z zarządem dróg publicznych (Administration des Ponts et Chausseés). Elektryczno-hybrydowe autobusy będą ładowane i używane przez przewoźnika Sales-Lentz.

Ponieważ elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo oraz ładowarki ABB opierają się na technologii otwartego interfejsu OppCharge. W praktyce oznacza to, że autobusy innych producentów również mogą być ładowane na tych samych stacjach. Na podobnej zasadzie działają m.in. systemy autobusów elektrycznych stworzonych przez Volvo i Siemensa w Goeteborgu, czy przez Solarisa i Siemensa w Hamburgu.

Od klasycznego pantografu OppCharge różni się tym, że urządzenie ładujące mieści się na stojącym przy przystanku maszcie, a nie na dachu autobusu. Na nim znajdują się tylko szyny, które odbierają prąd. W efekcie to rozwiązanie ma być tańsze, bo choć urządzenie na maszcie jest droższe, to instaluje się je tylko raz, a nie na każdym pojeździe. Inne wymieniane zalety to ułatwienie dla kierowcy, który nie musi stanąć dokładnie pod ładowarką, czy możliwość zastosowania OppCharge w piętrusach, które często są zbyt wysokie na pantograf.

Stacja ładująca w Luksemburgu została umieszczona przy dworcu kolejowym Bertrange. Elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo będą tam ładowane mocą 150kW w czasie od trzech do sześciu minut. Ładowanie będzie odbywać się w czasie przerwy, po zakończeniu trasy. Szybka ładowarka ABB to projekt modułowy, który może ładować również na poziomie 300kW oraz 450kW.

- Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy uczestniczyć w inauguracji pierwszego systemu autobusów elektrycznych OppCharge w Luksemburgu. To dowód na to, że Luksemburg nieustannie dąży do tego, aby zapewnić mieszkańcom zrównoważone środowisko, obejmujące bezemisyjny system miejskiego transportu autobusowego – powiedział Hakan Agnevall, prezes firmy Volvo Buses.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Volvo buduje największy autobus na świecie

Komunikacja

Volvo buduje największy autobus na świecie

Jakub Dybalski 03 grudnia 2016

Elektryczna hybryda Volvo 7900 na targach Transexpo

Komunikacja

Elektryczna hybryda Volvo 7900 na targach Transexpo

Roman Czubiński 14 października 2016

35 hybrydowych autobusów Volvo dla PKM Sosnowiec

Komunikacja

35 hybrydowych autobusów Volvo dla PKM Sosnowiec

Emilia Derewienko 21 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS