Partnerzy serwisu:
Mobilność

Luksemburg. Inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Luksemburg. Inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge
fot. VolvoVolvo ładowane w systemie OppCharge w Goeteborgu
Pod koniec grudnia w Bertrange, miasteczku położonym w południowo-zachodnim Luksemburgu, odbyła się inauguracja systemu autobusów elektrycznych OppCharge, w skład którego wchodzi 12 autobusów elektryczno-hybrydowych marki Volvo oraz infrastruktura ładowania firmy ABB. Najciekawszy w całym przedsięwzięciu jest sam system. To, przypominająca pantograf, technologia, którą zgodzili się stosować europejscy dostawy systemów ładowania i producenci autobusów – w tym polski Solaris. Dzięki temu możliwa jest interoperacyjność różnych pojazdów. Dane technologii sa ogólnie dostępne, na jej stronie internetowej.

Elektryczno-hybrydowe autobusy marki Volvo oraz infrastruktura do szybkiego ładowania dostarczona przez firmę ABB, zostały przekazane lokalnym przedstawicielom Ministerstwa Zrównoważonego Rozwoju i Infrastruktury (MDDI) w Luksemburgu. Stacja ładowania oraz przystanek autobusowy zostały wykonane przez firmę ABB przy współpracy z zarządem dróg publicznych (Administration des Ponts et Chausseés). Elektryczno-hybrydowe autobusy będą ładowane i używane przez przewoźnika Sales-Lentz.

Ponieważ elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo oraz ładowarki ABB opierają się na technologii otwartego interfejsu OppCharge. W praktyce oznacza to, że autobusy innych producentów również mogą być ładowane na tych samych stacjach. Na podobnej zasadzie działają m.in. systemy autobusów elektrycznych stworzonych przez Volvo i Siemensa w Goeteborgu, czy przez Solarisa i Siemensa w Hamburgu.

Od klasycznego pantografu OppCharge różni się tym, że urządzenie ładujące mieści się na stojącym przy przystanku maszcie, a nie na dachu autobusu. Na nim znajdują się tylko szyny, które odbierają prąd. W efekcie to rozwiązanie ma być tańsze, bo choć urządzenie na maszcie jest droższe, to instaluje się je tylko raz, a nie na każdym pojeździe. Inne wymieniane zalety to ułatwienie dla kierowcy, który nie musi stanąć dokładnie pod ładowarką, czy możliwość zastosowania OppCharge w piętrusach, które często są zbyt wysokie na pantograf.

Stacja ładująca w Luksemburgu została umieszczona przy dworcu kolejowym Bertrange. Elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo będą tam ładowane mocą 150kW w czasie od trzech do sześciu minut. Ładowanie będzie odbywać się w czasie przerwy, po zakończeniu trasy. Szybka ładowarka ABB to projekt modułowy, który może ładować również na poziomie 300kW oraz 450kW.

- Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy uczestniczyć w inauguracji pierwszego systemu autobusów elektrycznych OppCharge w Luksemburgu. To dowód na to, że Luksemburg nieustannie dąży do tego, aby zapewnić mieszkańcom zrównoważone środowisko, obejmujące bezemisyjny system miejskiego transportu autobusowego – powiedział Hakan Agnevall, prezes firmy Volvo Buses.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5