Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpoczęła niedługo po starcie działalności przewozowej starania o włączenie swoich kursów do systemu Infopasażer i nie ustaje w tych staraniach do dziś – twierdzi samorządowy przewoźnik. Z myślą o czekających na opóźnione kursy podróżnych spółka otworzyła własną całodobową infolinię.
– Na 4958 uruchomionych dotychczas pociągów spóźniło się z winy przewoźnika tylko dziewięć – mówił na grudniowej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa. Warto pamiętać, że do tej rzeczywiście imponująco niskiej liczby doliczyć należy jednak jeszcze opóźnienia powstałe z przyczyn leżących po stronie np. PKP PLK.
Jeśli jednak pociąg się spóźni, to jest kłopot. ŁKA jest jednym z nielicznych przewoźników, których pociągi nie są ujęte w organizowanym przez PKP Intercity systemie Infopasażer. Podróżni nie mogą więc liczyć na sprawdzenie punktualności ich kursu np. przed wyjściem z domu ani na śledzenie skali ewentualnych niedogodności w czasie opadów śniegu, mrozów czy innych utrudnień. O opóźnieniu nie dowiedzą się z aplikacji na smartfony ani z serwisu SMS-owego, co dziś staje się standardem. Jeśli na przystanku, na którym chcą wsiąść, nie ma megafonów, muszą po prostu cierpliwie czekać na swój kurs.
Chcą, ale jeszcze nie mogą
– Łódzka Kolej Aglomeracyjna starania o przystąpienie do systemu Infopasażer rozpoczęła w lipcu 2014 r. Spółka wystąpiła pisemnie m.in. do PKP Intercity S.A. o prezentowanie danych o rozkładzie jazdy pociągów ŁKA na stronie internetowej infopasazer.intercity.pl, tak jak ma to miejsce w przypadku innych spółek świadczących przewozy pasażerskie – informuje Marta Markowska, rzecznik prasowy ŁKA.
– Równocześnie wystąpiliśmy do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o udostępnienie danych z systemu SEPE, które wykorzystuje PKP Intercity w systemie Infopasażer – dodaje Markowska. – Niestety, mimo monitów w tej sprawie, PKP IC do chwili obecnej, z nieznanych nam przyczyn, nie umieściło tych danych w systemie informacji o ruchu pociągów.
O przyczyny nieuwzględnienia na swojej stronie internetowej kursów ŁKA spytaliśmy przed niemal dwoma tygodniami także PKP Intercity. Wciąż czekamy na odpowiedź.
Numer infolinii na każdym rozkładzie
Łódzka spółka zapewnia także, że nie pozostawiła pasażerów bez dostępu do informacji o ewentualnych utrudnieniach w ruchu. Można się o nich bowiem dowiedzieć, telefonując na infolinię ŁKA. Pod numerem 42 2055515 pracownicy przewoźnika dyżurują całodobowo. – Mogą oni udzielić informacji m.in. o opóźnieniach, posiadają bowiem dostęp do aplikacji SEPE – zapewnia rzecznik spółki.
Numer telefonu infolinii umieszczony jest nie tylko na monitorach w pociągach ŁKA, na ulotkach promocyjnych spółki i na jej witrynie internetowej, ale także na plakatowych rozkładach jazdy drukowanych przez PKP PLK. Ma to pomóc podróżnym w łatwiejszym dostępie do podstawowego kanału informowania o utrudnieniach w ruchu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.