Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kto przyspieszy metro? Tylko Bombardier chętny

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kto przyspieszy metro? Tylko Bombardier chętny
fot. WU
Metro Warszawskie szuka firm, które dostosują tabor do wdrożenia zmodyfikowanego systemu SOP-2 jako podstawowego środka prowadzenia ruchu pociągów, co umożliwi zagęszczenie kursowania. Ofertę złożył tylko Bombardier.

Aby pociągi mogły jeździć częściej, konieczne są zmiany w systemie sterowania ruchem. Metro Warszawskie planuje prowadzić ruch pociągów wyłącznie w oparciu o zmodyfikowany system automatycznego ograniczania prędkości SOP-2 – semafory zostaną wyłączone, a maszynistów o zajętości odstępów będzie informować sygnalizacja kabinowa. Obecnie SOP-2 pełni jedynie funkcję pomocniczą. Ponadto przewidziane jest podniesienie prędkości z 60 do 80 km/h (czytaj więcej). Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły jeździć w szczycie co 2 minuty, obecna częstotliwość w szczycie porannym wynosi 2 min. i 50 sek.

Wczoraj (6 listopada) minął termin na składanie ofert w przetargu na dostawę, montaż i uruchomienie zmodernizowanych urządzeń odbiorczych systemu automatycznego ograniczenia prędkości w pociągach metra. Podstawowym celem tych urządzeń jest ciągły nadzór nad prędkością składu oraz bezpiecznie i automatyczne jej ograniczanie w zależności od sytuacji ruchowej i reakcji maszynisty. Ofertę, jako jedyna, złożyła firma Bombardier. Opiewa ona na kwotę ok. 24 mln zł brutto. Tymczasem Metro Warszawskie planowało przeznaczyć na te prace nieco ponad 17 mln zł brutto.

Spółka, by przetarg mógł zostać rozstrzygnięty, musi podjąć decyzję o ewentualnym zwiększeniu środków na realizację zamówienia. Jeśli umowa zostanie podpisana, prace przy dostosowaniu taboru rozpoczną się w połowie grudnia br. Na pierwszy ogień pójdą składy alstomowskie, a następnie nowe rosyjskie – prace powinny potrwać do 20 sierpnia 2014 r. Ostatni, opcjonalny etap obejmuje stare pociągi rosyjskie i powinien potrwać do końca 2014 r., jeśli oczywiście zapadnie decyzja o dostosowaniu tych składów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5