Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków ogłosił przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej

Dalej Wstecz
Autor:

Agnieszka Serbeńska

Data publikacji:
2016-08-24 14:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków ogłosił przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej
fot. Pixabay
Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie staje się coraz bardziej realna. Rozpisany został przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi, która jest fragmentem tzw. III obwodnicy Krakowa, wiodąc na odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jednym z ważniejszych elementów tego zadania jest linia tramwajowa, która połączy Kurdwanów z ul. Zakopiańską.

W ramach aktualizacji Programu Funkcjonalno-Użytkowego przyjęto, że główny ciąg Trasy Łagiewnickiej będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, zostanie wprowadzony dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego. – Nie przewiduje się poprowadzenia ruchu autobusowego od Grota Roweckiego do Kobierzyńskiej, w tunelach pod Turowicza i Herberta i pod Zakopiańską. Tam jezdnie będą miały pod dwa pasy – na oficjalnym portalu miasta wyjaśnia Jerzy Marcinko, prezes miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za realizację tego projektu.

Sfinansowanie tego przedsięwzięcia nastąpi we współpracy pomiędzy spółką Trasa Łagiewnicka a Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) oraz Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i bankami komercyjnymi. Spółka Trasa Łagiewnicka uzyskała zgodę Ministerstwa Rozwoju w zakresie zamiany beneficjenta środków unijnych na budowę linii tramwajowej od Witosa do Zakopiańskiej. Wcześniej to miasto miało ubiegać się o te środki. Spółka ma już przygotowywany wniosek o dotację. Zgodnie z planem, będzie złożony do końca tego roku.

Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. Planowana droga mierzy blisko 4 km, a je koszt szacowany jest na 1,3 mld zł. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza. O tym pisaliśmy TUTAJ

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław wydzierżawi 60 autobusów. Przetarg jesienią

Prawo & Finanse

Wrocław wydzierżawi 60 autobusów. Przetarg jesienią

Jakub Dybalski 24 sierpnia 2016

Szymany. Nowy rozkład dopasowany do lotów? Dobre sobie...

Komunikacja

Szymany. Nowy rozkład dopasowany do lotów? Dobre sobie...

Jakub Madrjas 24 sierpnia 2016

Północna Opolszczyzna ma plan mobilności

Komunikacja

Północna Opolszczyzna ma plan mobilności

Paweł Rydzyński 24 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS