fot. Obbie, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commonsRóg ulic Bronowickiej i L. Rydla w Krakowie
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie otworzył oferty w przetargu na przebudowę ulicy i trasy tramwajowej w ciągu Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej do pętli Bronowice przy Rydla. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Prace potrwają 12 miesięcy.
ZIKiT ogłosił przetarg na przebudowę ciągu ulic Królewska, Podchorążych, Bronowicka w Krakowie wraz z torowiskiem tramwajowym, siecią trakcyjną i kolidującą infrastrukturą techniczną. Pracami będzie objęty odcinek od skrzyżowania al. Mickiewicza, al. Słowackiego, Karmelickiej i Królewskiej (wraz z tarczą skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Rydla wraz z pętlą tramwajową Bronowice. Zakres robót obejmuje wykonanie m.in.: układu drogowego i torowego, węzła rozjazdowego, sterowania i ogrzewania zwrotnic, odwodnienia drogi i torowiska, sieci trakcyjnej wraz z kablami trakcyjnymi, oświetlenia ulicznego, przebudowę i zabezpieczenie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, sygnalizacji świetlnej na pięciu skrzyżowaniach, tablic informacji pasażerskiej, zabezpieczenie i przebudowę sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, zieleni, małej architektury oraz docelowej organizacji ruchu.
Oprócz wymiany szyn na odcinku od ul. Rydla po Aleje Trzech Wieszczów, planowany jest też remont torowiska wzdłuż ulicy Karmelickiej (na odcinku od ul. H. Siemiradzkiego po ATW). Prace tu prowadzone nie będą finansowane w ramach projektu unijnego, ale ZIKiT chce wykorzystać wyłączone z ruchu torowisko i dokonać niezbędnych napraw.
Dzisiaj (27 marca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwa podmioty. Tańszą propozycję złożyła firma Trakcja PRKiI, która oferuje cenę 75,76 mln zł brutto. Natomiast ZUE zaoferował 76,99 mln zł brutto. Obie oferty przekraczają, choć nie dramatycznie, zaplanowany budżet, określony na kwotę 70 mln zł brutto (w tym 40 mln zł w 2018 r. i 30 mln zł brutto). O wyborze zdecydują cena (60%), długość okresu gwarancji (20%) oraz termin uzyskania przejezdności torowiska dla ruchu tramwajowego (20%).
Na realizację przewidziano 12 miesięcy. Obie firmy zadeklarowały przejezdność torowiska w ciągu 10 miesięcy od przekazania terenu budowy.
ZIKiT przygotowuje się obecnie do ogłoszenia przetargu na realizację prac na ul. Krakowskiej. Plany zakładają, że niewielkiej zmianie ulegnie dotychczasowy przebieg linii torowiska. Chodniki dla pieszych będą szersze. Sieć trakcyjna zasilająca tramwaje zostanie przymocowana do słupów oświetleniowych. W ramach prowadzonych prac na ulicy Krakowskiej, zostanie przebudowane torowisko na skrzyżowaniu ulic Dietla, Krakowskiej i Stradomskiej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.