Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Koreańczycy chcą sprzedawać tramwaje bez sieci. Można zaoszczędzić?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Koreańscy naukowcy twierdzą, że szczególnie nowe sieci tramwajowe powinny stawiać na rozwiązania bateryjne, zamiast tradycyjnej sieci trakcyjnej. Jak dowodzą, da to szereg oszczędności.

Inżynierowie z Korea Railroad Research Institute – naukowego zaplecza narodowych Kolei Koreańskich – od pięciu lat prowadzą projekt budowy i przetestowania tramwaju z zasilaniem bateryjnym, który nie wymaga tradycyjnej sieci trakcyjnej.

Na obecnym etapie tramwaj może przejechać do 25 kilometrów (z pełnym obciążeniem i włączoną klimatyzacją) na jednym doładowaniu. Obecna wersja rozwojowa zakłada przejazd na odcinku 40 kilometrów bez doładowania. Sercem pierwszego pojazdu była bateria Li–Ion, kolejny etap to już bateria Li–Nano.

Jak tłumaczy portalowi transport–publiczny.pl Jaeho Kwak z Instytutu, tramwaj sam w sobie ma wiele zalet – koszty budowy i funkcjonowania to zaledwie 1/8 kosztów linii metra (w zależności od uwarunkowań), a z drugiej strony dostępność tego środka transportu jest większa. Do tramwaju łatwiej wsiąść niż do autobusu i ma on większą żywotność i pojemność. Dlatego, choć w Korei na razie nie ma sieci tramwajowych, będą one stopniowo budowane.

Dlaczego jednak chcą to robić bez sieci trakcyjnej? Według Kwaka, przy obecnym zaawansowaniu baterii budowa i utrzymywanie sieci trakcyjnej jest nie tylko nieestetyczne, ale też niezasadne ekonomicznie. Według jego wyliczeń, koszty budowy infrastruktury energetycznej (wraz siecią i podstacjami) dla linii o długości 8 kilometrów to ok. 4,25 mln dolarów za kilometr (w warunkach koreańskich). Do tego dochodzi roczne utrzymanie rzędu 0,6 mln. Z kolei system bateryjny ma kosztować tylko 0,22 mln co 8 lat - plus warta 1,75 mln podstacja. To wszystko daje oszczędności rzędu 41 milionów dolarów.

Czy Koreańczycy zawojują świat tramwajem na baterię? Na pewno rozwiązanie jest ciekawe. Warto też zwrócić uwagę na to, że choć baterie w pojeździe zwiększają jego masę o około 2 tony i będą wymagać wymiany, to jednak napowietrzna sieć trakcyjna jest jednym z najbardziej krytycznych elementów infrastruktury. Jej awaria, zwłaszcza w wyniku wypadków czy trudnych warunków atmosferycznych powoduje często bardzo duże utrudnienia.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Komunikacja

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Michał Szymajda 03 sierpnia 2023

Warszawa: Krótki Hyundai uziemiony od miesiąca. Niebawem wróci

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie wyjaśniają przyczyny pożaru w Hyundaiu

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Komunikacja

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Michał Szymajda 03 sierpnia 2023

Warszawa: Krótki Hyundai uziemiony od miesiąca. Niebawem wróci

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie wyjaśniają przyczyny pożaru w Hyundaiu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5