Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KIO przyznaje racje Tramwajom Śląskim. Zostaje Modertrans

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
KIO przyznaje racje Tramwajom Śląskim. Zostaje Modertrans
fot. PesaOstatnio zakończyły się dostawy Twistów Pesy
Tym razem Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację Tramwajom Śląskim ws. odrzucenia oferty Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski na dostawę 12 tramwajów. To przybliża zamawiającego do podpisania umowy z drugim oferentem – Modertransem.

Przepychanki ws. rozstrzygnięcia przetargu na 12 częściowo niskopodłogowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich trwają od połowy lipca. Wtedy przewoźnik wybrał droższą ofertę Modertransu i wykluczył z postępowania ofertę Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski z powodu niespełnienia warunków specyfikacji zamówienia. Cegielski wskazywał, że najniższy punkt tramwaju, przy pełnym obciążeniu i zużyciu elementów kół, wynosi 18 mm, podczas gdy przepisy dopuszczają minimum 30 mm. Jednocześnie oferent, korzystający z referencji Domu Handlowego UKWZ Ukraina, nie dostarczył dokumentów, z których jednoznacznie wynikałoby, czy odbiorcy otrzymali dopuszczone do użytkowania pojazdy. Cegielski odwołał się ws. decyzji o odrzuceniu oferty i wykluczeniu z postępowania do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO uznała racje Cegielskiego, nakazując ponowną ocenę ofert.

Przewoźnik przebadał oferty po raz drugi i w połowie września ogłosił wybór, podtrzymując swoje wcześniejsze rozstrzygnięcie. Cegielski ponownie odwołał się od tej decyzji. Wczoraj (9 października) postanowienie w tej sprawie ogłosiła KIO. – Udało nam się wygrać tym razem. KIO zgodziła się z naszą argumentacją – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. Jak dodaje, Cegielski może się jeszcze odwołać do sądu.

Jeszcze trochę czasu minie, nim przewoźnik podpisze umowę na nowe pojazdy. – Jeszcze musimy przejść całe postępowanie z kontrolą uprzednią Urzędu Zamówień Publicznych. To trwa od 14 do 30 dni. Wszystko jest na dobrej drodze – przekonuje Zowada.

Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 350 mm nad główką szyny w strefie drzwi, część wysokopodłogowa nie może przekraczać 930 mm). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.

Ostatnio zakończyły się dostawy Twistów Pesy dla Tramwajów Śląskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5