Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kielce kupują 25 hybryd spalinowo-elektrycznych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kielce kupują 25 hybryd spalinowo-elektrycznych
fot. Lukas 3z, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
ZTM w Kielcach ogłosiły przetarg na dostawę 25 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów o napędzie hybrydowym spalinowo-elektryczny. Zamawiający oczekuje dziesięciu przegubowców oraz 15 solówek. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 42,6 mln zł netto.

Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez ZTM Kielce, jest dostawa 25 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich jednej marki, o napędzie hybrydowym spalinowo-elektrycznym, w tym 10 sztuk autobusów o dużej pojemności (o długości od 17,5 m do 18,75 m) oraz 15 sztuk autobusów o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m).

Zamawiający przestawił szczegółowe oczekiwania co do napędu. Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem bądź silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Układ hybrydowy musi odzyskiwać energię podczas hamowania i wykorzystywać ją do ładowania magazynu energii elektrycznej akumulatorów, superkondensatorów lub też innych rozwiązań. Całość napędu hybrydowego musi być sterowana przez elektroniczny system, zapewniający optymalne wykorzystanie energii, zapewniając tym samym niskoemisyjność autobusu w zakresie substancji szkodliwych emitowanych do środowiska i spełnianie normy Euro 6.

Wymagany jest silnik cztero- lub sześciocylindrowy o mocy 175 kW w przypadku pojazdu przegubowego i 150 kW w przypadku solówki. Moc silnika elektrycznego nie może być mniejsza niż 100 kW. Może on też pełnić funkcję generatora energii elektrycznej. Pojemność magazynu energii powinna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów – w szczególności podczas ruszania autobusów.

Pojazdy muszą być w pełni niskopodłogowe. Autobus długi musi pomieścić 94 pasażerów na miejscach stojących i 32 na miejscach siedzących. Dla solówki te wartości wynoszą odpowiednio 64 i 24. Miejsca siedzące dla półtorej osoby (tzw. półtoraki) liczone są jako pojedyncze. Wymagane są wyłącznie drzwi dwuskrzydłowe (w długim autobusie cztery pary, w krótkim – trzy pary). Poza tym wymagane są okna przesuwne i klimatyzacja.

Termin składania ofert mija 10 stycznia 2017 r. Startujący muszą wykazać się należytym zrealizowaniem dostaw lub dostawy fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej spełniających normę czystości spalin Euro 6, na kwotę jednego zamówienia co najmniej 40 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), rozwiązania techniczna dla autobusów przegubowych i solówek (po 15%) oraz warunki serwisu i gwarancji (10%). Pod uwagę przy ocenie brane są m.in. materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu podwozia i poszycia zewnętrznego ()w obu przypadkach najbardziej punktowana jest stal nierdzewna), przednie zawieszenie, zużycie paliwa wg testu SORT, zastosowanie systemu EBS i systemu samogaszącego w komorze silnika, a także LED-owe oświetlenie na zewnątrz. 

Zamówienie powinno zostać zrealizowane w terminie od 11 grudnia 2017 r. do 15 grudnia 2017 r. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 42,6 mln zł netto. Realizację uzależniono od przyznania środków unijnych z programu dla Polski Wschodniej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Komunikacja

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Redakcja/inf. pras. 01 grudnia 2021

MAN wygrał przetarg na dostawę 150 autobusów do Mediolanu

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Jakub Dybalski 05 lutego 2020

Płock ponownie próbuje kupić cztery autobusy hybrydowe

Komunikacja

Konin. Autobus hybrydowy Volvo z Inowrocławia na testach

Komunikacja

Zobacz również:

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Komunikacja

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Redakcja/inf. pras. 01 grudnia 2021

MAN wygrał przetarg na dostawę 150 autobusów do Mediolanu

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Jakub Dybalski 05 lutego 2020

Płock ponownie próbuje kupić cztery autobusy hybrydowe

Komunikacja

Konin. Autobus hybrydowy Volvo z Inowrocławia na testach

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5