Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kielce kupują 25 hybryd spalinowo-elektrycznych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-11-28 10:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kielce kupują 25 hybryd spalinowo-elektrycznych
fot. Lukas 3z, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
ZTM w Kielcach ogłosiły przetarg na dostawę 25 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów o napędzie hybrydowym spalinowo-elektryczny. Zamawiający oczekuje dziesięciu przegubowców oraz 15 solówek. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 42,6 mln zł netto.

Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez ZTM Kielce, jest dostawa 25 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich jednej marki, o napędzie hybrydowym spalinowo-elektrycznym, w tym 10 sztuk autobusów o dużej pojemności (o długości od 17,5 m do 18,75 m) oraz 15 sztuk autobusów o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m).

Zamawiający przestawił szczegółowe oczekiwania co do napędu. Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem bądź silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Układ hybrydowy musi odzyskiwać energię podczas hamowania i wykorzystywać ją do ładowania magazynu energii elektrycznej akumulatorów, superkondensatorów lub też innych rozwiązań. Całość napędu hybrydowego musi być sterowana przez elektroniczny system, zapewniający optymalne wykorzystanie energii, zapewniając tym samym niskoemisyjność autobusu w zakresie substancji szkodliwych emitowanych do środowiska i spełnianie normy Euro 6.

Wymagany jest silnik cztero- lub sześciocylindrowy o mocy 175 kW w przypadku pojazdu przegubowego i 150 kW w przypadku solówki. Moc silnika elektrycznego nie może być mniejsza niż 100 kW. Może on też pełnić funkcję generatora energii elektrycznej. Pojemność magazynu energii powinna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów – w szczególności podczas ruszania autobusów.

Pojazdy muszą być w pełni niskopodłogowe. Autobus długi musi pomieścić 94 pasażerów na miejscach stojących i 32 na miejscach siedzących. Dla solówki te wartości wynoszą odpowiednio 64 i 24. Miejsca siedzące dla półtorej osoby (tzw. półtoraki) liczone są jako pojedyncze. Wymagane są wyłącznie drzwi dwuskrzydłowe (w długim autobusie cztery pary, w krótkim – trzy pary). Poza tym wymagane są okna przesuwne i klimatyzacja.

Termin składania ofert mija 10 stycznia 2017 r. Startujący muszą wykazać się należytym zrealizowaniem dostaw lub dostawy fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej spełniających normę czystości spalin Euro 6, na kwotę jednego zamówienia co najmniej 40 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), rozwiązania techniczna dla autobusów przegubowych i solówek (po 15%) oraz warunki serwisu i gwarancji (10%). Pod uwagę przy ocenie brane są m.in. materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu podwozia i poszycia zewnętrznego ()w obu przypadkach najbardziej punktowana jest stal nierdzewna), przednie zawieszenie, zużycie paliwa wg testu SORT, zastosowanie systemu EBS i systemu samogaszącego w komorze silnika, a także LED-owe oświetlenie na zewnątrz. 

Zamówienie powinno zostać zrealizowane w terminie od 11 grudnia 2017 r. do 15 grudnia 2017 r. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 42,6 mln zł netto. Realizację uzależniono od przyznania środków unijnych z programu dla Polski Wschodniej.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rzeszów stawia na CNG, hybrydy, elektryki i…. monorail

Przestrzeń

Rzeszów stawia na CNG, hybrydy, elektryki i…. monorail

Witold Urbanowicz 04 listopada 2016

Elektryczna hybryda Volvo 7900 na targach Transexpo

Komunikacja

Elektryczna hybryda Volvo 7900 na targach Transexpo

Roman Czubiński 14 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS