Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jakie szanse na więcej wspólnego biletu na WKD

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-06-27 13:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jakie szanse na więcej wspólnego biletu na WKD
fot. MJ
Dużym dobrodziejstwem dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej jest wspólny bilet, który w przypadku WKD funkcjonuje w ograniczonym zakresie. Na razie nie ma szans raczej na jego rozszerzenie. – Utarło się, że do wspólnego biletu trzeba dopłacić. Myślę, że przez to jest to trudny temat dla gmin, bo mają one dodatkowo całą masę innych potrzeb – mówi Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej, który w wywiadzie z naszym portalem odnosi się do kwestii honorowania biletów innych przewoźników w czasie awarii i remontów, a także szans na wdrożenie jednego biletu w Polsce.

Martyn Janduła, portal Transport-publiczny.pl: Dużo pasażerów interesuje też kwestia wspólnego biletu. Zwłaszcza chodzi o drugą strefę do Pruszkowa. Czy są jakieś szanse, że honorowanie powróci?

Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej:
To jest też temat, który na dobrą sprawę załatwia prezydent Pruszkowa i bezpośrednio ZTM. My jesteśmy tylko tym, kto wozi. Utarło się, że do wspólnego biletu trzeba dopłacić. Myślę, że przez to jest to trudny temat dla gmin, bo mają one dodatkowo całą masę innych potrzeb. Za chwilę jednak w ogóle się temat rozwiąże, dlatego, że istnieją plany rządu, żeby w Polsce wprowadzić wspólny bilet – żebyśmy, jako pasażerowie, mogli kupić bilet na kilka pojazdów i na kilku przewoźników i nie zawracać sobie głowy tematem, gdzie kupić, na jaką odległość, na jaki odcinek i za ile.

Tłumaczyli się państwo kiedyś, wycofując się z tej oferty wspólnego biletu, że przysporzyło to państwu wręcz za dużo pasażerów i że „wukadka” nie była w stanie ich obsłużyć.

Wydaje mi się, że tutaj nastąpiło pewne przekłamanie. Nigdy nie wycofywaliśmy się z oferty wspólnego biletu, bo nigdy nie mieliśmy takiej oferty. WKD współpracuje z Kolejami Mazowieckimi i gdy na linii kolejowej PKP PLK robiły remonty, to przejmowaliśmy pasażerów KM i woziliśmy do Warszawy. Oczywiście, tłok był dużo większy w naszych składach, przez co nasi stali pasażerowie narzekali, ale taka była potrzeba chwili. Pewnie w przyszłym roku ta potrzeba się znowu pojawi [w związku z remontem linii 447 do Grodziska Mazowieckiego]. To nie jest jednak wspólny bilet, tylko wzajemne honorowanie, które odbywa się również na co dzień w sytuacjach awaryjnych – dyspozytorzy, gdy zaistnieje taka potrzeba, natychmiast się zdzwaniają i wprowadzamy honorowanie.

Odcinek linii kolejowej nr 447 od Warszawy do Grodziska zostanie w pełni zamknięty. Rozumiem, że rozmowy już trwają na temat honorowania przez „wukadkę” biletów, bo jednak WKD będzie miała znaczący udział w komunikacji zastępczej?

Koleje Mazowieckie i WKD to są siostrzane spółki, a właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego. To sprawę załatwia. Jesteśmy na tyle zorganizowani i otwarci, że nie ma problemu.

A czy wspólny bilet na odcinku do Opaczy, bardziej pomógł „wukadce”, czy wręcz przeciwnie?

Zdecydowanie pomaga. Poza tym jest to kapitalne rozwiązanie, szczególnie dla warszawiaków. Wydaje mi się, że możliwość jeżdżenia po całej Warszawie z jednym biletem oraz korzystania z Kolei Mazowieckich i „wukadki”, jest czymś unikalnym jeżeli chodzi o Polskę. Takie rozwiązanie funkcjonuje jednak w Szwajcarii, w Londynie, a my to mamy tutaj w „wukadce”. Jesteśmy także otwarci na rozmowy z innymi na rozszerzenie tego rozwiązania na pozostałe spółki.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
WKD wyremontuje kolejne odcinki linii w 2016 r.

Komunikacja

WKD wyremontuje kolejne odcinki linii w 2016 r.

Łukasz Kuś 08 czerwca 2016

WKD oficjalnie zaprezentowała nowe składy z Newagu (zdjęcia)

Komunikacja

WKD oficjalnie zaprezentowała nowe składy z Newagu (zdjęcia)

Martyn Janduła 03 czerwca 2016

WKD z wyższym napięciem. Większa częstotliwość stopniowo

Komunikacja

WKD z wyższym napięciem. Większa częstotliwość stopniowo

Witold Urbanowicz 30 maja 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS