Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jakie 20 autobusów dla Szczecina

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-02 15:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jakie 20 autobusów dla Szczecina
fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Szczecin dzięki środkom unijnym kupuje 20 autobusów – dziesięć o długości 12 metrów oraz dziesięć przegubowych o długości 18 metrów. Poznaliśmy właśnie specyfikację zamówienia, które ma zostać zrealizowane w lutym i marcu przyszłego roku. Prawem opcji objęto montaż biletomatów i monitoringu.

Jak pisaliśmy, Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 10 autobusów jednoczłonowych o długości 12 metrów oraz 10 pojazdów przegubowych o długości 18 metrów. Pojazd jednoczłonowy ma pomieścić min. 85 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących, z czego min. 10 dostępnych będzie z poziomu podłogi. Pojazd przegubowy ma z kolei przewieźć min. 140 podróżnych, w tym 40 na miejscach siedzących, z czego 14 ma być dostępnych z poziomu podłogi.

Wejście do pojazdu ma znajdować się na wysokości maksymalnej 320 mm. Zgodnie ze specyfikacją wóz jednoczłonowy posiadać ma trzy pary drzwi dwuskrzydłowych, o szerokości min. 1200 mm, otwieranych do wewnątrz. W dłuższym pojeździe przewidziano z kolei cztery pary drzwi. Przy drugich drzwiach znajdować się będzie ręcznie rozkładana rampa.

Przewidziano jedną przestrzeń do przewozu wózka dziecięcego i dla niepełnosprawnych. M.in. cztery siedzenia przeznaczone dla matek z dziećmi i osób starszych mają być wyposażone w pasy. Pojazdy mają być wyposażone w wentylację oraz klimatyzację. Ponadto wymagane są okna z blokowaną, przesuną górną częścią. Dla kierowcy przewidziano zamkniętą kabinę, osłony przeciwsłoneczne, schowki na drobne przedmioty, rzeczy osobiste i umożliwiające schłodzenie butelki, a także urządzenia głośnomówiące, miejsce na montaż radia samochodowego.

Autobus ma być przystosowany do 15-letniej eksploatacji. Jeśli wystąpią jakiekolwiek źródła korozji w zakresie szkieletu podwozia i nadwozia (rama, kratownica), a także poszycia zewnętrznego nadwozia, to wykonawca w tym okresie przeprowadzi naprawy na własny koszt.

W przypadku pojazdu jednoczłonowego przewidziano silnik o mocy min. 180 kW i pojemności mieszczącej się w przedziale 6,5-12,00 dm3. Wymagana jest automatyczna, minimum czterobiegowa skrzynia biegów. Przegubowce mają posiadać silnik o mocy min. 220 kW i pojemności 9,2-12,0 dm3. Pojazdy muszą być też wyposażone w urządzenie kontrolujące poziom alkoholu u kierowcy przy każdorazowym uruchamianiu silnika.

Termin składania ofert mija 8 lutego. Zgodnie ze specyfikacją najbardziej punktowanym kryterium pozostaje cena (60%). Pod uwagę brany będzie też materiał, z którego wykonana jest konstrukcja nośna oraz poszycie zewnętrzne z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej pojazdu (10%). Najwięcej punktów będzie można otrzymać za aluminium bądź stal nierdzewną. Takiej samej ocenie podlegać będzie podatność obsługowo-serwisowa (10%). Zamawiającemu zależy na poszyciu zewnętrznym ścian bocznych wykonanych z dzielonych pionowo paneli montowanych na wkręty bez konieczności spawania, klejenia. Za panele montowane metodą klejenia i nitowania otrzymać można pięć punktów, a za metodę spawania i zgrzewania tylko jeden punkt. Kolejne dwa kryteria to pojemność silnika w autobusie jednoczłonowym i przegubowym (2x9%). W tym pierwszym przypadku najwięcej punktów można otrzymać za zaoferowanie przedziału między 9,2 dm3 a 11,00 dm3, natomiast drugim – między 9,9 dm3 a 11,50 dm3. Ocenie podlega również sposób osiągnięcia standardu emisji spalin Euro 6 (2%).

Znany jest też harmonogram dostaw. Pierwsza partia, składająca się z pięciu autobusów jednoczłonowych i pięciu przegubowych, ma dotrzeć między 1 a 16 lutego 2018 r. Natomiast dostawy w ramach drugiej partii, w ramach której przyjedzie kolejnych pięć pojazdów jednoczłonowych i pięć przegubowych, zaplanowana jest między 15 a 30 marca 2018 r.

Założono też prawo opcji dla urządzeń. Objęto nią biletomaty – po jednym na jeden autobus jedno- i dwuczłonowy, a także monitoring wizyjny.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Historia polskich dróg: W kierunku sieci autostrad

Przestrzeń

Historia polskich dróg: W kierunku sieci autostrad

Agnieszka Serbeńska 02 stycznia 2017

Tramwaj na Gocław z decyzją środowiskową. Budowa 2019-2021

Przestrzeń

Tramwaj na Gocław z decyzją środowiskową. Budowa 2019-2021

Witold Urbanowicz 02 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS