Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jakie 20 autobusów dla Szczecina

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jakie 20 autobusów dla Szczecina
fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Szczecin dzięki środkom unijnym kupuje 20 autobusów – dziesięć o długości 12 metrów oraz dziesięć przegubowych o długości 18 metrów. Poznaliśmy właśnie specyfikację zamówienia, które ma zostać zrealizowane w lutym i marcu przyszłego roku. Prawem opcji objęto montaż biletomatów i monitoringu.

Jak pisaliśmy, Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 10 autobusów jednoczłonowych o długości 12 metrów oraz 10 pojazdów przegubowych o długości 18 metrów. Pojazd jednoczłonowy ma pomieścić min. 85 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących, z czego min. 10 dostępnych będzie z poziomu podłogi. Pojazd przegubowy ma z kolei przewieźć min. 140 podróżnych, w tym 40 na miejscach siedzących, z czego 14 ma być dostępnych z poziomu podłogi.

Wejście do pojazdu ma znajdować się na wysokości maksymalnej 320 mm. Zgodnie ze specyfikacją wóz jednoczłonowy posiadać ma trzy pary drzwi dwuskrzydłowych, o szerokości min. 1200 mm, otwieranych do wewnątrz. W dłuższym pojeździe przewidziano z kolei cztery pary drzwi. Przy drugich drzwiach znajdować się będzie ręcznie rozkładana rampa.

Przewidziano jedną przestrzeń do przewozu wózka dziecięcego i dla niepełnosprawnych. M.in. cztery siedzenia przeznaczone dla matek z dziećmi i osób starszych mają być wyposażone w pasy. Pojazdy mają być wyposażone w wentylację oraz klimatyzację. Ponadto wymagane są okna z blokowaną, przesuną górną częścią. Dla kierowcy przewidziano zamkniętą kabinę, osłony przeciwsłoneczne, schowki na drobne przedmioty, rzeczy osobiste i umożliwiające schłodzenie butelki, a także urządzenia głośnomówiące, miejsce na montaż radia samochodowego.

Autobus ma być przystosowany do 15-letniej eksploatacji. Jeśli wystąpią jakiekolwiek źródła korozji w zakresie szkieletu podwozia i nadwozia (rama, kratownica), a także poszycia zewnętrznego nadwozia, to wykonawca w tym okresie przeprowadzi naprawy na własny koszt.

W przypadku pojazdu jednoczłonowego przewidziano silnik o mocy min. 180 kW i pojemności mieszczącej się w przedziale 6,5-12,00 dm3. Wymagana jest automatyczna, minimum czterobiegowa skrzynia biegów. Przegubowce mają posiadać silnik o mocy min. 220 kW i pojemności 9,2-12,0 dm3. Pojazdy muszą być też wyposażone w urządzenie kontrolujące poziom alkoholu u kierowcy przy każdorazowym uruchamianiu silnika.

Termin składania ofert mija 8 lutego. Zgodnie ze specyfikacją najbardziej punktowanym kryterium pozostaje cena (60%). Pod uwagę brany będzie też materiał, z którego wykonana jest konstrukcja nośna oraz poszycie zewnętrzne z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej pojazdu (10%). Najwięcej punktów będzie można otrzymać za aluminium bądź stal nierdzewną. Takiej samej ocenie podlegać będzie podatność obsługowo-serwisowa (10%). Zamawiającemu zależy na poszyciu zewnętrznym ścian bocznych wykonanych z dzielonych pionowo paneli montowanych na wkręty bez konieczności spawania, klejenia. Za panele montowane metodą klejenia i nitowania otrzymać można pięć punktów, a za metodę spawania i zgrzewania tylko jeden punkt. Kolejne dwa kryteria to pojemność silnika w autobusie jednoczłonowym i przegubowym (2x9%). W tym pierwszym przypadku najwięcej punktów można otrzymać za zaoferowanie przedziału między 9,2 dm3 a 11,00 dm3, natomiast drugim – między 9,9 dm3 a 11,50 dm3. Ocenie podlega również sposób osiągnięcia standardu emisji spalin Euro 6 (2%).

Znany jest też harmonogram dostaw. Pierwsza partia, składająca się z pięciu autobusów jednoczłonowych i pięciu przegubowych, ma dotrzeć między 1 a 16 lutego 2018 r. Natomiast dostawy w ramach drugiej partii, w ramach której przyjedzie kolejnych pięć pojazdów jednoczłonowych i pięć przegubowych, zaplanowana jest między 15 a 30 marca 2018 r.

Założono też prawo opcji dla urządzeń. Objęto nią biletomaty – po jednym na jeden autobus jedno- i dwuczłonowy, a także monitoring wizyjny.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Komunikacja

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Prawo & Finanse

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 stycznia 2022

Zobacz również:

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Komunikacja

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Prawo & Finanse

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5