Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hipsterski pociąg Berlin-Stuttgart. Crowdfunding i kawa fair-trade

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Hipsterski pociąg Berlin-Stuttgart. Crowdfunding i kawa fair-trade
fot. Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commonsLocomore
Od połowy grudnia między Berlinem a Stuttgartem kursuje pociąg spółki Locomore. Jedzie godzinę dłużej niż DB, ale bilety są… czterokrotnie tańsze. Ponieważ nikt nie chciał inwestować w ten pomysł, twórcy przed startem zebrali 640 tys. euro dzięki platformie crowdfundingowej.

Jeśli wsiądziemy w Berlinie, podróż 600–kilometrową trasą do Stuttgartu zajmie nam 6 godzin i 26 minut. W drugą stronę pojedziemy o dwadzieścia minut dłużej. Co jednak ważniejsze za bilet zapłacimy nawet 22 euro, choć zwykły bilet pociągiem DB na tej trasie kosztowałby, w zależności od godziny i oferty, ok. 100 euro. Nietrudno zgadnąć, że pomysł spółki niewiele różni się od idei jaka przyświecała np. PolskiemuBusowi – podróż w sensownych warunkach za cenę znacznie niższą niż oferują inne środki transportu, nawet jeśli czas podróży będzie nieco dłuższy.

W Polsce w ten sposób z kolejowym potentatem rywalizują przewoźnicy autobusowi. W Niemczech możliwa jest rywalizacja na torach, bo w latach 90–tych umożliwiono tam dostęp do infrastruktury innym przewoźnikom niż DB. Państwowa spółka wciąż dominuje, ale nie jest jedyną działającą. Zresztą marka Locomore w latach 70-tych (wtedy należąca do DB) kursowała po niemieckich torach. Współczesne Locomore jest ponoć w pewien sposób związane z DB, ale wyróżnia się pomarańczowym kolorem, a bilety można kupić wyłącznie przez internet.

To nie wszystko, co wyróżnia ten pociąg. Do dyspozycji pasażerów są trzy rodzaje wagonów – w większości bezprzedziałowe, „użytkowe” (z miejscem dla rowerzystów, osób na wózkach, z przestrzenią dla dzieci, itp.), oraz tzw. „tematyczne”. Te ostatnie to wagony z 12–osobowymi przedziałami, w których mają się spotykać osoby zainteresowane podobnymi tematami. Na dziś do dyspozycji pasażerów są przedziały fotograficzne, sportowe i przeznaczony po prostu do rozmowy, ale Locomore zapewnia, że z czasem chce zmieniać tematy.

Gdyby brzmiało to jeszcze za mało hipstersko, to pociągi korzystają, według deklaracji firmy, wyłącznie z „zielonej” energii. W menu, z którego można skorzystać, znajdują się m.in. kawa fair–trade, organiczna lemoniada, piwo bezglutenowe, cola z guaraną oraz wegańskie kanapki. Rzecz jasna w pociągu działa darmowe wi–fi.

Serwis CityLab, który opisał nowy pociąg, zauważa, że głównym rywalem dla Locomore nie będą inne pociągi, ale kursujące na tej trasie autokary. Są tańsze niż pomarańczowy pociąg (18 euro), za to jadą ponad 10 godzin. O ile więc w konkurencji z DB Lokomore przekonuje ceną, to w konkurencji z autokarami – czasem. A trasa między stolicą Niemiec a Stuttgartem pozwala też na dojechanie do jednej ze stacji pośrednich – Frankfurtu czy Hanoweru.

Dlatego twórcy liczą na sukces i planują do 2018 r. uruchomić jeszcze trzy linie, które połączą Berlin z Bonn i Kolonią, Berlin z Rugią, a także Frankfurt z Monachium.

Rozmowę z prezesem Locomore, którą przeprowadziliśmy na Innotransie, przeczytacie tutaj.

Mapa przedstawia prywatnych, pasażerskich przewoźników kolejowych w Niemczech, autor Metrancya, źródło: wikimedia commons/lic. CC BY 4.0

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy kupili w maju 10 milionów biletów za 49 euro

Prawo & Finanse

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Przestrzeń

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Mikołaj Kobryński 27 maja 2023

Praga z planem na kolejową promenadę

Przestrzeń

Praga z planem na kolejową promenadę

Witold Urbanowicz 06 maja 2023

Reaktywacja pociągów Locomore w Niemczech. Flixbus zabiera się za kolej

Mobilność

Reaktywacja pociągów Locomore w Niemczech. Flixbus zabiera się za kolej

Artur Bogdanowicz/ Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2017

Hipsterskiemu Locomore grozi upadłość

Komunikacja

Hipsterskiemu Locomore grozi upadłość

Artur Bogdanowicz 13 maja 2017

Zobacz również:

Niemcy kupili w maju 10 milionów biletów za 49 euro

Prawo & Finanse

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Przestrzeń

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Mikołaj Kobryński 27 maja 2023

Praga z planem na kolejową promenadę

Przestrzeń

Praga z planem na kolejową promenadę

Witold Urbanowicz 06 maja 2023

Reaktywacja pociągów Locomore w Niemczech. Flixbus zabiera się za kolej

Mobilność

Reaktywacja pociągów Locomore w Niemczech. Flixbus zabiera się za kolej

Artur Bogdanowicz/ Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2017

Hipsterskiemu Locomore grozi upadłość

Komunikacja

Hipsterskiemu Locomore grozi upadłość

Artur Bogdanowicz 13 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5