Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Francja. Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2014-09-01 10:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Francja. Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę
tramwaje we francuskim Le Mansfot. Le Mans, lic, GNU/CC 3.0
Na terenie miasta Le Mans, położonego w regionie Kraj Loary, otwarto oficjalnie drugą linię tramwajową. Uruchomienie kolejnej trasy dla tramwajów to dowód, że mieszkańcy chętnie korzystają z tego środka transportu w mieście. Tramwaj w Le Mans, podobnie jak w coraz większej liczbie miast Europy, jest jednak po swoim "drugim debiucie".

Pierwszą linię tramwajową w Le Mans uruchomiono w 1897 roku. Zelektryfikowana sieć funkcjonowała w mieście nieprzerwanie do roku 1947. Linię zlikwidowano przede wszystkim ze względu na jej słaby stan techniczny oraz na ogólnoświatowy trend zastępowania transportu szynowego - transportem kołowym.

Dokładnie 60 lat po zamknięciu sieci tramwajowej w mieście, w Le Mans tramwaj pojawił się ponownie. Do listopada 2007 roku zbudowano i uruchomiono linię T1 na odcinku Antarès - Université (przebieg północ - południe). Na liczącej 15,4 km długości linii zlokalizowano 24 przystanki. Aż 10 km torowiska linii jest pokryte trawą.

Prace przy dalszej rozbudowie linii wznowiono w roku 2011. Linia nr 2 wydłużyła sieć do 19 km. Na całej trasie nowa linia łącząca plac Aristide Briand z przystankiem przy ulicy Bruxelles, ma siedem przystanków wspólnych z linią T1 i łączy dzielnice wschodnie z centrum miasta.

Do tej pory po 15-kilometrowej linii kursowało 26 tramwajów Citadis firmy Alstom. W związku z wydłużeniem sieci, w roku 2012 został rozpisany przetarg na dostawę kolejnych składów. W tej chwili do obsługi linii są przeznaczone 34 tramwaje. Nowe składy zasadniczo nie różnią się od dotychczas kursujących, za wyjątkiem większych udogodnień dla niepełnosprawnych. Pojazdy poruszają się z prędkością maksymalną 50 km/h.

Średnio każdego dnia z linii nr 1 korzystało do tej pory ponad 50 tys. pasażerów. Szacuje się, że budowa sieci kosztowała niecałe 400 mln euro, w tym 300 mln za pierwszą linię wraz z taborem i 95 mln euro za drugą linię.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj Transmaszholdingu i Alstomu na torach Moskwy

Komunikacja

Tramwaj Transmaszholdingu i Alstomu na torach Moskwy

Łukasz Pastor 25 sierpnia 2014

Powstaje bezpieczna sieć tramwajowa w Dubaju

Przestrzeń

Powstaje bezpieczna sieć tramwajowa w Dubaju

Łukasz Pastor 11 sierpnia 2014

Powstaje linia tramwajowa w algierskim mieście Satif

Komunikacja

Powstaje linia tramwajowa w algierskim mieście Satif

Łukasz Pastor, agenceecofin.com 22 maja 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS