Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Finlandia. Transtech dostarczy tramwaje dla planowanej sieci w Tampere

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2016-10-19 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/lp

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Finlandia. Transtech dostarczy tramwaje dla planowanej sieci w Tampere
Graf. Transtech
Władze Tampere wyłoniły firmę Transtech – fińskiego producenta taboru, jako dostawcę pojazdów do obsługi planowanej w mieście sieci tramwajowej. Pierwsze tramwaje powinny zostać dostarczone za nieco ponad dwa lata.

Transtech Oy, którego większościowym udziałowcem jest od minionego roku firma Škoda Transportation, zbuduje od 15 do 20 tramwajów do obsługi planowanej linii w Tampere. Kontrakt zakłada również utrzymanie pojazdów oraz opcję rozszerzenia kontraktu o 46 kolejnych tramwajów. Wartość każdego z zamówionych pojazdów wyniesie od 3,2 do 3,8 mln euro – m.in. w zależności od ostatecznej wielkości zamówienia. O kontrakt walczyły m.in. CAF, Pesa oraz Stadler.

Wygranie przetargu przez fińską firmę oznacza, że pojazdy zostaną wyprodukowane na terytorium kraju. Tramwaje mają zostać dostarczone w dwóch wersjach – o długości 30 oraz 40 metrów. Każdy z nich ma być tramwajem dwukierunkowym. Dostawy mają być tak zaplanowane, aby tramwaje były gotowe w chwili zakończenia pierwszego etapu prowadzonej jednocześnie budowy sieci, co ma nastąpić na przełomie 2018 i 2019 roku.

Tramwaje w Tampere w godzinach szczytu mają kursować co 7,5 minuty, a każdego dnia z nowo zbudowanej sieci ma korzystać ponad 47 tys. pasażerów. Pierwszy ma wyjeżdżać w trasę o 5:30, a ostatni ma wrócić do zajezdni o 2 w nocy.

Wiadomo już także, kto zbuduje linię. Będzie to konsorcjum firm: YIT Construction Ltd, VR Track Oy, Pöyry Finland Oy oraz Ratatek. Prace budowlane ruszą w przyszłym roku. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i zbudowanie infrastruktury. Sieć w Tampere będzie składać się z dwóch linii. Jedna połączy północne dzielnice z centrum i południem miasta, a druga będzie o przebiegu wschodnio-zachodnim. Planowana sieć tramwajowa w Tampere będzie liczyła 25 km. Inwestycja zostanie podzielona na trzy etapy (odcinek z północy do centrum o długości 8 km, z centrum na południe – 12 km, oraz linia B – z centrum do Szpitala Uniwersyteckiego – 5 km).

Na tę chwilę urzędnicy szacują koszt infrastruktury na 245 mln euro, w co został wliczony koszt budowy zajezdni oraz systemu poboru opłat za przejazd i informacji pasażerskiej. Przetarg na budowę infrastruktury będzie jednocześnie zamówieniem na utrzymanie sieci. Najprawdopodobniej w 30 procentach projekt zostanie sfinansowany ze środków rządowych.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn: Wariant przez Dworcową wciąż aktualny. Tylko czy właściwy?

Przestrzeń

Olsztyn: Wariant przez Dworcową wciąż aktualny. Tylko czy właściwy?

Martyn Janduła 19 października 2016

Olsztyn: Odżywa pomysł tramwaju na Zatorze

Przestrzeń

Olsztyn: Odżywa pomysł tramwaju na Zatorze

Martyn Janduła 13 października 2016

Wrocław ma program tramwajowy. Ok. 70 km nowych linii w ciągu 20-30 lat

Przestrzeń

Wrocław ma program tramwajowy. Ok. 70 km nowych linii w ciągu 20-30 lat

Bartosz Józefiak 11 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS