Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Coraz więcej antresoli na Centralnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W listopadzie zakończy się kolejna już przebudowa hali Dworca Centralnego w Warszawie, która zupełnie zmieni jego oblicze. Jej główną część zajmie nowa antresola, na której znajdą się ławki. Dzięki tej ingerencji hala straci swoją przestronność, co było jedną z podstawowych cech pierwotnego projektu dworca.

Ostatni raz Dworzec Centralny był odświeżany na mistrzostwa piłkarskie Euro 2012. Prace polegały głównie na czyszczeniu, wymianie oświetlenia, usuwaniu zbędnych punktów handlowych. Generalnie efekt był znakomity: korytarze zrobiły się jasne i przestronne, a remont pokazał, że Centralny, przez lata zapuszczany, nie jest wcale takim złym dworcem. W holu pojawiły się wtedy też szklane kubiki, przeznaczone na punkty handlowe. Nie zdały jednak egzaminu – okazały się niefunkcjonalne i szybko opustoszały.

W kolejnych latach prowadzone były dalsze prace modernizacyjne – przy wymianie schodów ruchomych czy termomodernizacji hali głównej. PKP SA, będące właścicielem obiektu, postanowiły też jeszcze raz zmienić wygląd hali. Miejsce niefunkcjonalnych kubików zastąpić miała nowa, wyniesiona galeria, łącząca wschodnią i zachodnią antresolę.

Przebudowa ruszyła w kwietniu. Teraz coraz bardziej widoczne są jej efekty. – Na Dworcu Centralnym gotowa jest konstrukcja antresoli. Obecnie kładziona jest tam posadzka z lastryko. Na ukończeniu są także prace związane z wykonywaniem okładzin ściennych – mówi Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA. Działają też już wielkie lampiony, a panele sufitowe, które zostały wyczyszczone przy poprzedniej modernizacji, zostały teraz pomalowane na czarno. – Wkrótce wykonawca przystąpi do montażu schodów ruchomych na antresolę oraz do montażu barierek – informuje Dąbek. Jak dodaje, inwestycja powinna zakończyć się w listopadzie br.

Niestety, nowa antresola zaburza podstawową wartość oryginalnego projektu, czyli otwartą przestrzeń hali głównej. Teraz sprawia on wrażenie ciasnej. Krytycy podkreślają też, że opływowe kształty nowej galerii niekoniecznie pasują do prostych, modernistycznych linii bryły. Antresola wymagała też nowych słupów wsporczych, które zaburzają środkową część peronów. PKP SA przekonują jednak, że antresola znacznie poprawi obsługę pasażerów. – Dzięki antresoli podróżni zyskają dodatkowa przestrzeń, w której będą mogli oczekiwać na pociąg. Na piętrze pojawią się ławki dla pasażerów – mówi Aleksandra Dąbek.

Przy okazji „estetyzacji” poddawane są również pasaże podziemne, które nie doczekały się wcześniej remontu – część północnego, zachodni oraz dojście do dworca WKD. Mają one zostać dostosowane wyglądem do pozostałych wyremontowanych pasaży. Niestety, tutaj efekt też może nie być w pełni zadowalający: zamiast marmuru i kamienia na ścianach pojawiają się białe płyty włókno-cementowe. Pasażerowie zyskają dodatkową przestrzeń, gdyż plany przewidują pozostawienie lokali handlowych tylko po jednej stronie przejścia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5