Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Alstom i NTL zbudowały elektrobus z czterema skrętnymi kołami

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-09 16:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Alstom i NTL zbudowały elektrobus z czterema skrętnymi kołami
fot. Alstom
Alstom i NTL zaprezentowały we francuskim Duppigheim elektryczny autobus Aptis, który już zdążył przyciągnąć zainteresowanie klientów w Europie. Pojazd przejdzie testy w Paryżu i regionie Ile-de-France w drugiej połowie 2017 r.

Alstom to koncern o globalnym zasięgu, zajmujący się produkcją pojazdów dla transportu publicznego. NTL jest dostawcą innowacyjnych rozwiązań dla transportu publicznego. Firma projektuje i produkuje szereg tramwajów Translohr, które poruszają się na oponach gumowych. Aptis to ich wspólne dzieło.

To pojazd, który według producentów w wielu elementach przypomina tramwaj. Posiada niską podłogę na całej długości pojazdu i szerokie pole widzenia dla kierowcy. Dwoje lub troje podwójnych drzwi ułatwia łatwe wsiadanie i wysiadanie, również osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Aptis ma cztery koła skrętne, w porównaniu z dwoma w autobusach, co pozwala na zajmowanie o 25 proc. mniej powierzchni na zakrętach. Alstom i NTL dostarczą nie tylko pojazdy, ale cały pakiet infrastruktury i usług. Obejmuje on wymiarowanie, opcje ładowania, infrastrukturę drogową, leasing i opcje gwarancyjne.

– Sukces był możliwy dzięki doświadczeniu NTL oraz wiedzy Alstom w zakresie trakcji elektrycznych i integracji systemów. Jesteśmy dumni mogąc przedstawić nowe, przyjazne dla środowiska rozwiązanie, które zrewolucjonizuje transport miejski – powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom.

Aptis może być ładowany nocą w zajezdniach lub szybko na końcu każdej linii podczas codziennej eksploatacji. Szybkie ładowanie odbywa się poprzez odwrócony pantograf lub system SRS - innowacyjne rozwiązanie szybkiego ładowania z poziomu gruntu, opracowane przez Alstom.

Prototypy Aptis są produkowane w fabryce NTL w Duppigheim, z komponentów wytwarzanych przez pięć zakładów Alstom we Francji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Drogi elektryk dla Wrześni. Co z przetargiem?

Komunikacja

Drogi elektryk dla Wrześni. Co z przetargiem?

Witold Urbanowicz 06 marca 2017

Jadwiga Emilewicz: Miasta elektryczne, a nie spalinowe

Mobilność

Jadwiga Emilewicz: Miasta elektryczne, a nie spalinowe

Jakub Dybalski 27 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS