Środa Śląska rozstrzygnęła ostatnią część przetargu na dostawę trzech pojazdów mini o napędzie dieslowskim potrzebnych do uruchomienia komunikacji miejskiej. Część dotycząca elektrycznych minibusów nie doczekała się oferty, więc miasto ponownie rozpisało przetarg.
Środa Śląska podzieliła zamówienie na dwie części. W pierwszej chodziło o dostawę trzech autobusów MINI o napędzie dieslowskim. Długość autobusów spalinowych określono na 7,5 m. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 25 pasażerów, w tym 16 na miejscach siedzących oraz jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego bądź dziecięcego.
W części dotyczącej trzech autobusów klasy mini o napędzie spalinowym wpłynęły dwie oferty. Nieznacznie przekraczają budżet zamawiającego. Ten został określony na 1,402 mln zł brutto. Jedną z nich złożyła firma Automet Group z Sanoka, oferując kwotę 1,494 mln zł brutto i czas dostawy pojazdów do 17 października. Wykonawca zaoferował ponadto czas naprawy gwarancji układu napędowego i szkieletów nadwozia oraz podwozia na 14 dni. Na układ napędowy oraz szkielety nadwozia oraz podwozia firma przedłożyła odpowiednio 24 i 60 miesięcy gwarancji. Wielkość zużycia energii natomiast jest określona na poziomie 291600 MJ/100 tys. km.
Drugi z oferentów. Firma MMI ze Zbyszewa, zaproponował kwotę 1,439 mln zł brutto i czas dostawy również do 17 października. Wykonawca zaoferował ponadto czas naprawy gwarancji układu napędowego i szkieletów nadwozia oraz podwozia odpowiednio na 7 i 4 dni. Na układ napędowy oraz szkielety nadwozia oraz podwozia firma przedłożyła odpowiednio 24 i 36 miesięcy gwarancji. Wielkość zużycia energii natomiast jest określona na poziomie 623,99 MJ/100 km.
Środa Śląska rozstrzygnęła tę część 9 czerwca przyznając kontrakt firmie MMI ze Zbyszewa. Z kolei w przypadku części drugiej zamówienia, która zakłada dostawę trzech wolnobieżnych minibusów elektrycznych o długości od 4,5 do 6 m, miasto unieważniło postępowanie ze względu na brak ofert. Obecnie trwa
nowy przetarg.