Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawa: Kontrapasy w Śródmieściu jak w europejskich stolicach

Dalej Wstecz
Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2014-04-07 08:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Kontrapasy w Śródmieściu jak w europejskich stolicach
fot. , lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsul. Mokotowska
Społecznicy z „Zielonego Mazowsza” walczą o dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na 11 ulicach lokalnych w Śródmieściu. Ma to ułatwić poruszanie się rowerem z pominięciem najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych ulic. Swój pomysł zgłosili do budżetu partycypacyjnego.

Łączna długość wyznaczonych odcinków liczy około 4 km. Lista ulic została wyłoniona po konsultacjach z pełnomocnikiem prezydenta ds. komunikacji rowerowej, dyskusji i ankiecie internetowej. Wskazane przez społeczników odcinki mają największe znaczenie dla ruchu rowerowego, a jednocześnie nie wymagają ingerencji w sygnalizację świetlną, ani innych kosztowych inwestycji.

Wśród wyłonionych ulic znalazły się: Zakroczymska od Wójtowskiej do Franciszkańskiej, Podwale od Kilińskiego do Senatorskiej, Oboźna od Kopernika do Sewerynów, Widok od Marszałkowskiej do Kruczej, Nowogrodzka od Chałubińskiego do Emilii Plater, Emilii Plater od Koszykowej do Nowogrodzkiej, Poznańska od Wspólnej do al. Jerozolimskich, Hoża od Poznańskiej do Chałubińskiego, Mokotowska od Pięknej do placu Trzech Krzyży, Polna od projektowanej ścieżki na Waryńskiego do Jaworzyńskiej oraz Koszykowa od Mokotowskiej do placu na Rozdrożu.

Jak uzasadniają społecznicy „projekt ułatwi poruszanie się po Śródmieściu rowerem z pominięciem najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych ulic. Poprawi dostępność Śródmieścia i bezpieczeństwo ruchu. Służyć będzie zarówno mieszkańcom jak i dojeżdżającym do Śródmieścia”. Dodają oni, że to, co wciąż spotyka się z niezrozumieniem ze strony urzędników w stolicy, jest normą w miastach zachodnich, np. Niemiec, Holandii czy Belgii, gdzie choćby w Brukseli 80 proc. ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów. Ale przekładu dla włodarzy stolicy można poszukać również na polskim podwórku. W Gdańsku kontrapasy funkcjonują już na 100 ulicach.

Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na 4 km ulic zgodnie z kosztorysem przedstawionym przez działaczy „Zielonego Mazowsza” miałoby kosztować około 360 tys. zł (w skład kosztorysu wchodzą również projekty organizacji ruchu, oznakowanie pionowe i ewentualnie poziome).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ułatwienia dla rowerzystów. Ministerstwo bierze się za przepisy

Prawo & Finanse

Ułatwienia dla rowerzystów. Ministerstwo bierze się za przepisy

Witold Urbanowicz 04 czerwca 2014

Rowerem po Lublinie

Komunikacja

Rowerem po Lublinie

Rafał Jasiński 10 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5