Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Kontrapasy w Śródmieściu jak w europejskich stolicach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Kontrapasy w Śródmieściu jak w europejskich stolicach
fot. , lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsul. Mokotowska
Społecznicy z „Zielonego Mazowsza” walczą o dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na 11 ulicach lokalnych w Śródmieściu. Ma to ułatwić poruszanie się rowerem z pominięciem najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych ulic. Swój pomysł zgłosili do budżetu partycypacyjnego.

Łączna długość wyznaczonych odcinków liczy około 4 km. Lista ulic została wyłoniona po konsultacjach z pełnomocnikiem prezydenta ds. komunikacji rowerowej, dyskusji i ankiecie internetowej. Wskazane przez społeczników odcinki mają największe znaczenie dla ruchu rowerowego, a jednocześnie nie wymagają ingerencji w sygnalizację świetlną, ani innych kosztowych inwestycji.

Wśród wyłonionych ulic znalazły się: Zakroczymska od Wójtowskiej do Franciszkańskiej, Podwale od Kilińskiego do Senatorskiej, Oboźna od Kopernika do Sewerynów, Widok od Marszałkowskiej do Kruczej, Nowogrodzka od Chałubińskiego do Emilii Plater, Emilii Plater od Koszykowej do Nowogrodzkiej, Poznańska od Wspólnej do al. Jerozolimskich, Hoża od Poznańskiej do Chałubińskiego, Mokotowska od Pięknej do placu Trzech Krzyży, Polna od projektowanej ścieżki na Waryńskiego do Jaworzyńskiej oraz Koszykowa od Mokotowskiej do placu na Rozdrożu.

Jak uzasadniają społecznicy „projekt ułatwi poruszanie się po Śródmieściu rowerem z pominięciem najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych ulic. Poprawi dostępność Śródmieścia i bezpieczeństwo ruchu. Służyć będzie zarówno mieszkańcom jak i dojeżdżającym do Śródmieścia”. Dodają oni, że to, co wciąż spotyka się z niezrozumieniem ze strony urzędników w stolicy, jest normą w miastach zachodnich, np. Niemiec, Holandii czy Belgii, gdzie choćby w Brukseli 80 proc. ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów. Ale przekładu dla włodarzy stolicy można poszukać również na polskim podwórku. W Gdańsku kontrapasy funkcjonują już na 100 ulicach.

Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na 4 km ulic zgodnie z kosztorysem przedstawionym przez działaczy „Zielonego Mazowsza” miałoby kosztować około 360 tys. zł (w skład kosztorysu wchodzą również projekty organizacji ruchu, oznakowanie pionowe i ewentualnie poziome).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5