Dowóz i odwóz mieszkańców i gości do i z cmentarzy nie byłby możliwy bez sprawnej organizacji komunikacji. Skala przedsięwzięcia jest ogromna. 1 listopada na ulice Warszawy wyjechało 647 dodatkowych autobusów, tramwajowe linie cmentarne zasiliło 49 pojazdów.
W tym roku uruchomiono trzy linie tramwajowe oraz 26 autobusowych, w tym po raz pierwszy do Cmentarza Południowego, leżącego poza granicami Warszawy. Jak informuje Michał Piwowarski, który w ZTM-ie przygotowuje komunikację cmentarną, w sumie w sobotę 1 listopada wyjechało na ulice Warszawy 1463 autobusów – to jest o 647 więcej niż w zwykłą sobotę, kiedy jeździ 816 autobusów. Regularne linie zasilane są 119 autobusami, natomiast do obsługi linii cmentarnych potrzeba 528 autobusów. Tramwajowe linie cmentarne obsługuje 49 pojazdów.
Zdecydowanie najczęściej kursującą linią cmentarną pozostaje linia C09, kursująca z pętli Metro Młociny do Cm. Północnego (Brama Główna) bez przystanków pośrednich. Autobusy odjeżdżają co 40-50 sekund. – Będziemy mieli taki pociąg autobusowy. To bardzo popularna linia. Częściej już się nie da – dłużej bowiem trwa wsiadanie pasażerów do pojazdu – tłumaczy Andrzej Franków, wicedyrektor ZTM Warszawa. To też linia z największą liczbą wozów oraz jedna z najkrótszych, jeżeli chodzi o trasę.
Kolejne w kolejce są linie C69 z Wiatracznej do Cm. Bródnowskiego (św. Wincentego), na której autobusy odjeżdżają co 1,5 minuty oraz C27 z Królewskiej do Cm. Bródnowskiego (św. Wincentego) z częstotliwością co 2 minuty. Na drugim biegunie są linie C81 Metro Młociny – Pociecha (co 60 minut), C37 Metro Wilanowska – Cm. Południowy (co 30 minut) oraz C17 Bokserska – Wilanów (co 15 minut).
Najwięcej autobusów jeździ na linii C09 Metro Młociny – Cm. Północny (Brama Gł.), do obsługi której kierowanych jest 50 wozów. Linię C84 Pl. Narutowicza – Cm. Północny (Brama Gł.) obsługuje 46 pojazdów, natomiast linię C69 Wiatraczna – Cm. Bródnowski (św. Wincentego) 40 autobusów. Najmniej wozów jeździ na linii C81 Metro Młociny – Pociecha (tylko dwa autobusy). Trzy pojazdy obsługują linię C37 Metro Wilanowska – Cm. Południowy, a pięć linię C17 Bokserska – Wilanów.
Najdłuższe linie to C81 Metro Młociny – Pociecha (23 371 m), C37 Metro Wilanowska – Cm. Południowy (22 322 m) oraz C88 Wiatraczna – Cm. Północny Brama Główna (19 933 m). Najkrótszą trasę ma linia C50, kursująca pomiędzy Bramą Główną a Bramą Zachodnią Cmentarza Północnego (3 230 m). Następna w kolejności jest wspomniana już linia C09 Metro Młociny – Cm. Północny Brama Główna (4 703 m), a potem linia C20 Dw. Wschodni (Kijowska) – Cm. Bródnowski (św. Wincentego), na której autobusy pokonują dystans 5 000 m.
W sumie 84 pracowników Działu Nadzoru Przewozów bierze udział w organizacji transportu. W rejon cmentarzy, dworców kolejowych i największych węzłów przesiadkowych skierowano 90 informatorów. Kierowaniem ruchu zajmują się 46 osoby. Do badania napełnienia pojazdów oddelegowanych jest 37 osób – to umożliwia reagowanie na bieżąco na zmieniającą się sytuację na mieście.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.