Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ubiegły rok to sporo inwestycji rowerowych w Warszawie. Stolica się zmienia?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ubiegły rok to sporo inwestycji rowerowych w Warszawie. Stolica się zmienia?
fot. Tomasz Kuran (meteor2017), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Rok 2013 dla warszawskich rowerzystów owocował w nowe inwestycje i dokumenty, które pozwolą na połączenie istniejących ciągów rowerowych w jeden spójny system do 2020 roku. Władze miasta podsumowały swojego ubiegłoroczne działania, publikując Warszawski Raport Rowerowy 2013.

Na koniec 2013 roku w Warszawie było 302,5 km dróg rowerowych, 50,5 km dróg pieszo-rowerowych i 6,6 km pasów rowerowych w jezdniach. Łączna długość infrastruktury rowerowej stolicy to 359,6 km. Do tego należy doliczyć 24,2 km odcinków nieoznakowanych znakami drogowymi (najdłuższy to ścieżka rekreacyjna w terenach zalewowych na prawym brzegu Wisły) oraz 9,4 km odcinków dróg serwisowych (wzdłuż ulic głównych) w ciągach dróg rowerowych, a także 305 km ulic o ruchu uspokojonym (dostępnych dla ruchu rowerowego). W sumie daje to niemal 700 km infrastruktury rowerowej.

Miejsca parkingowe

Ponad dwukrotnie wzrosła liczba miejsc parkingowych w Warszawie w ciągu 2013 roku. Miasto liczy obecnie 467 miejskich parkingów rowerowych, w których można zaparkować w sumie ponad 5,7 tys. rowerów. Najwięcej miast powstało w ubiegłym roku na Ursynowie (614), Mokotowie (328) i Rembertowie (316). Natomiast najwięcej miejsc parkingowych znajduje się obecnie na Ursynowie (1028) i w Śródmieściu (929).

Część z miejskich parkingów rowerowych tworzy tzw. system B+R (bike and ride), pozwalający na zaparkowanie roweru przy przystanku komunikacji publicznej i kontynuowanie podróży transportem publicznym. System liczy obecnie 57 parkingów rowerowych. Oprócz rozbudowy systemu o ponad 100 miejsc parkingowych nowością w 2013 roku było wyposażenie 4 parkingów w samoobsługowe stacje naprawcze dla rowerów. Posiadają one zestaw narzędzi i pompkę z uniwersalnymi końcówkami.

Infrastruktura rowerowa

Uwagę zwraca również rozbudowa infrastruktury. W 2013 roku wybudowano 31,4 km nowych dróg rowerowych i pieszo-rowerowych, zmodernizowano 6,8 km istniejących i wyznaczono 1,7 km pasów rowerowych. Największą długość nowych dróg przyniosło zakończenie dużych inwestycji drogowych (ul. Nowolazurowa, budowa Południowej Obwodnicy Warszawt w ciągu trasy S-2 i modernizacja ul. Toruńskiej w ciągu trasy S-8).

Drogi rowerowe powstawały również przy okazji mniejszych inwestycji drogowych miasta, na przykład ostatniego etapu rozbudowy ul. Górczewskiej, Kasprowicza czy budowy ul. Nowobukowińskiej. Stanowiły rezultat także samodzielnych inwestycji, np. drogi rowerowe wzdłuż ul. Ostrobramskiej, Waryńskiego czy al. Szucha.

Natężenie ruchu

Natężenie ruchu rowerowego w głównych korytarzach transportowych miasta wynosi zazwyczaj od kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu rowerzystów na godzinę szczytu. Latem na najbardziej popularnych trasach dochodzi do 300 rowerzystów na godzinę. Wśród najbardziej popularnych ulic znajdują się: al. Prymasa Tysiąclecia (powyżej 300 r/h) i al. Ujazdowskie (powyżej 200 r/h).

W przyszłym roku na różnych etapach realizacji będzie ponad 90 km infrastruktury rowerowej. Najwięcej powstanie przy okazji budowy dróg. W związku z kończącą się budową odcinka II linii metra prowadzone będą inwestycje drogowe w centrum miasta, polegające na odtworzeniu zagospodarowania terenu. Przebudowane zostaną ulice: Świętokrzyska, Sokola, Prosta. Dzięki temu piesi i rowerzyści zyskają przyjazne przestrzenie z pełną infrastrukturą rowerową.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5