Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Przedstawiciele reklamodawców: ZTM w Warszawie to "wielki cenzor"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-12-2012
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Przedstawiciele reklamodawców: ZTM w Warszawie to "wielki cenzor"
Fot. Witold UrbanowiczObklejony wagon warszawskiego metra
Jak pisaliśmy, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie przyjął katalog reklam niepożądanych. Nie podoba się to stowarzyszeniom reklamodawców. - Lepiej byłoby, aby ZTM skoncentrował się na nie deprecjonującej pasażera organizacji komunikacji miejskiej - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

W katalogu zabronione są m.in. reklamy przesycone erotyzmem oraz zawierające elementy pornograficzne, nawołujące do nienawiści czy przemocy, zawierające treści dyskryminacyjne, deprecjonujące komunikację miejską, naruszające przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje, dotyczące piwa oraz wyrobów tytoniowych.

- Zaskakującym jest, że Zarząd Transportu Miejskiego obejmuje rolę cenzora, chociaż nie został do tego powołany. Pomijając fakt zniesienia cenzury przez w pełni demokratyczne państwo - komentuje Lech Kaczoń. Jak przekonuje, ZTM robi to byle jak - kwestie dotyczące wszelkich publikacji są już regulowane aktami prawnymi. Reklamy wyrobów tytoniowych są zabronione w Polsce już od 12 lat.

Prezes IGRZ jako ciekawy uznaje zapis zabraniający reklam deprecjonujących komunikację miejską. - Czy reklama może obniżać wartość komunikacji miejskiej? Może bardziej brudne, zimne, spóźniające się autobusy i tramwaje? Czy Zarząd Transportu Miejskiego nie powinien zakazać spóźniania się taborowi komunikacji miejskiej? - pyta Kaczoń.

Nie podoba mu się też zapis, w którym organizator komunikacji zastrzega, że zawartość katalogu może ulec zmianom w przyszłości "ze względu na zmieniające się pomysły twórców reklamy oraz tolerancję Pasażerów komunikacji miejskiej". Jak przypomina, nowe pomysły i tak muszą być zgodne z prawem. - Czym jest zaś tolerancja, tu tolerancja pasażerów? Czyż nie jest poszanowaniem poglądów, zachowań i cech innych ludzi? Poszanowaniem dla możliwości wyrażania własnych poglądów, także w reklamie? - pyta retorycznie Kaczoń

Zdaniem Lecha Kaczonia pasażerowie komunikacji miejskiej nie różnią się od pieszych, kierowców, czyli innych odbiorców reklam, więc nie trzeba ich dodatkowo chronić. Prezes w swoim wystąpieniu sugeruje, że nie ma potrzeby tworzenia takiego katalogu reklam zewnętrznych. - Rynek reklamy chroniony jest wewnętrznymi zasadami. Czuwa nad nimi powołana kilka lat temu Rada Reklamy. Każdy, kto czuje się "dotknięty" treścią reklamy, może domagać się jej usunięcia - przypomina Lech Kaczoń. Dlatego też ZTM nie musi się bawić w "wielkiego cenzora". - Lepiej byłoby, aby skoncentrował się na nie deprecjonującej pasażera organizacji komunikacji miejskiej - kończy Kaczoń.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Komunikacja

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Komunikacja

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Witold Urbanowicz 13 czerwca 2023

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Prawo & Finanse

Zobacz również:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Komunikacja

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Komunikacja

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Witold Urbanowicz 13 czerwca 2023

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5