Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Poznań: Miasto utrzymuje, że sprzedaż biletów wcale nie spadła

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Poznań: Miasto utrzymuje, że sprzedaż biletów wcale nie spadła
fot. WU
Przedstawiciele miasta Poznania utrzymują, że w miesiącach lipiec-październik 2013 roku łączna suma wpływów ze sprzedaży wszystkich biletów Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu była wyższa w porównaniu do analogicznego okresu roku 2012 o około 3,3 mln zł. Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” ma jednak na ten temat inne zdanie.

Jak twierdzą przedstawiciele miasta, „ogółem od początku roku 2013 do końca października 2013 r. wartość sprzedaży biletów ZTM wzrosła o 9,6 proc. (około 13 mln zł)”. To informacja, która jest sprzeczna z danymi opublikowanymi przez stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania”. Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy poznańskiego magistratu utrzymuje, że analiza wykonana przez społeczników obejmuje sprzedaż „czasu”, podczas gdy Zarząd Transportu Miejskiego nigdy nie sprzedawał czasu, tylko bilety. - Wyciąganie ogólnych wniosków na podstawie metodologii opracowanej przez wskazane powyżej Stowarzyszenie prowadzi do przekłamań – komentuje Trzebiatowski.

Zadbajcie o pasażerów, nie o własne interesy

O tym, że sprzedaż biletów w Poznaniu zmalała w związku z agresywną polityką miasta, które postawiło na podwyższenie cen biletów, pisaliśmy tutaj. Przedstawiciele stowarzyszenia utrzymują, że dane poznańskiego ZTM-u są zafałszowane, a mieszkańcy stolicy Wielkopolski chętniej przesiądą się z samochodów do tramwajów i autobusów, jeśli miasto zadba o sprawne funkcjonowanie systemu transportu publicznego (a więc wprowadzenie usprawnień, priorytetu, buspasów, wydzielenie torowisk) tak, by czas podróży się skrócił. Ważna jest również dostępność komunikacji miejskiej i niedługi czas oczekiwania na światłach. Trzecim elementem jest cena biletu. – Naszym zdaniem powinna ona zostać obniżona poniżej psychologicznej bariery 100 zł za bilet sieciowy – mówi Borkowski.

Biletowa rewolucja?

Być może już w tym roku ta psychologiczna bariera zostanie złamana. Miasto chce bowiem wprowadzić nowy system naliczania opłat za bilety i obniżyć koszt podróży transportem miejskim. Jak wyjaśniają przedstawiciele Ratusza, w przygotowanym projekcie uchwały Rady Miasta Poznania najbardziej popularny bilet 30-dniowy sieciowy może kosztować 99 zł. Może, jeśli pasażer skorzysta ze specjalnej oferty „Biletu Metropolitalnego” oraz będzie aktywnie korzystał z Transportowego Programu Lojalnościowego. Dziś 30-dniowa „sieciówka” kosztuje 107 zł.

Także osoby korzystające z transportu publicznego okazjonalnie, kupujące jednorazowe bilety uzyskają bardziej elastyczną taryfę, lepiej dopasowaną do potrzeb każdego pasażera. Dziś najtańszy bilet 15-minutowy kosztuje 2,8 zł, nowa taryfa wprowadzi opłaty za przejechane przystanki. Na przykład za 1 przystanek wg projektu taryfy 2014 zapłacimy 60 gr (dziś 2,8 zł), za 3 przystanki 1,6 zł (dziś 2,8 zł). - Liczymy, że taki model taryfy zachęci sporo osób do korzystania z transportu publicznego – podsumowuje Trzebiatowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo & Finanse

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 03 września 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Komunikacja

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Mateusz Kieruzal 15 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo & Finanse

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 03 września 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Komunikacja

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Mateusz Kieruzal 15 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5