Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Paryż ma nową linię tramwajową

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-12-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Paryż ma nową linię tramwajową
fot. AlstomCitadis dla Paryża
Władze Paryża konsekwentnie realizują program rozbudowy sieci tramwajowej. 16 grudnia otwarto długo oczekiwaną linię T8, po której będzie kursować 20 niskopodłogowych tramwajów. Podróżujący tramwajem mogą korzystać z przesiadek do innej linii tramwajowej, metra i kolei RER.

Linia o dystansie 8,5 km w kształcie litery "y" rozpoczyna się w okolicy stacji metra Saint-Denis Porte de Paris i biegnie do przystanku Delaunay-Belleville. Stamtąd część tramwajów pojedzie do przystanku Villetaneuse-Université, a pozostałe do Epinay-Orgemont. Na całej linii T8 znajduje się łącznie 17 przystanków. Trzy z nich są skomunikowane z innymi środkami transportu - linia krzyżuje się z linią metra nr 13, z linią tramwajową T1 oraz z linią C kolei RER. W przyszłości będzie stworzona możliwość jeszcze jednej dogodnej przesiadki - do specjalnej linii Tram-Express Nord.

W godzinach szczytu na odcinku między Saint-Denis Porte de Paris a Delaunay-Belleville tramwaje mają kursować z częstotliwością co 3 minuty. Prognozy mówią, że dziennie z linii powinno skorzystać około 55 tys. pasażerów.

Do obsługi linii zostało zakupionych 20 niskopodłogowych tramwajów Citadis firmy Alstom. Zamówienie zostało zrealizowane jako opcja rozszerzenia kontraktu na dostawę 19 tramwajów dla linii T7. Każdy z pięcioczłonowych tramwajów ma 32 m długości i 2,4 m szerokości. W pojeździe może się jednocześnie pomieścić do 200 pasażerów. Pojazdy są klimatyzowane, wyposażone w monitoring, w systemy zliczania pasażerów oraz w system informacji pasażerskiej. Tramwaje wyprodukowano w zakładzie producenta w La Rochelle.

Budowa infrastruktury linii T8 kosztowała 244 mln euro, a tabor - 43 mln euro.

Od drugiej połowy XIX wieku aż do 1938 roku w Paryżu funkcjonowało wiele linii tramwajowych, które wyparło jednak metro. Do tramwajów powrócono na początku lat dziewięćdziesiątych, ale już nie w samym Paryżu, lecz głównie w obszarze aglomeracji. Do roku 2006 udało się wybudować i uruchomić linie T1, T2, T3 oraz T4. W budowie wciąż pozostają dodatkowe odcinki lini T6 i T7.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5