Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Newag z Bombardierem. Co oferują Krakowowi?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-11-18 11:36
Ostatnia modyfikacja:
2022-07-29 20:30
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Newag z Bombardierem. Co oferują Krakowowi?
fot. WU
Kraków jest w trakcie rozstrzygania przetargu na dostawę 36 nowych tramwajów. Najtańszą ofertę złożył Solaris, ale cena decyduje jedynie w 55%. Cichym faworytem według wielu jest Newag, który wystartował z… Bombardierem.

„Transport Publiczny”: Jak sprawuje się wyprodukowane przez państwa prototypowe Nevelo, które jeździ obecnie po Krakowie?

Zbigniew Konieczek, prezes zarządu firmy Newag:
Tramwaj przeszedł homologację w Poznaniu, dokąd został dostarczony po wyprodukowaniu. Przeprowadzono wszystkie testy statyczne, dynamiczne, oddziaływania na tor i środowisko, dostaliśmy pozytywną opinię. Mając ten tramwaj, naturalną rzeczą było, że należało go komuś dać, żeby woził pasażerów. Oczywiście nikt się nie ustrzeże błędów, jakieś problemy się pojawiają, ale to jest naturalne i wkalkulowane w ryzyko. Było to rzecz jasna ustalone z przewoźnikiem krakowskim. W tej chwili nie mamy żadnych problemów – tramwaj jeździ, wozi pasażerów, nawet przedłużyliśmy o kolejne miesiące umowę.

Jak wypada Nevelo na tle konkurencji? Czym się wyróżnia?


Nie możemy porównywać tego tramwaju do pojazdów, które Pesa dostarczyła np. do Warszawy, bo to jest inna konstrukcja. To jest tramwaj z obrotowym wózkiem, z czopem skrętu, to jest inny tramwaj. Nasz produkt jest dobry dla miast, które mają problem ze skrajnią.

Czy to towar specyficzny dla miast, które mają problem z infrastrukturą?

Ze skrajnią. Tak naprawdę tramwaje na polskie torowiska, które mają skrętny wózek i sztywną oś, są najlepszym rozwiązaniem, bo nie steruje tym żadna elektronika, tylko po prostu mechanika. Jestem pewien, że takie rozwiązanie sprawia, że wytrzymałość zestawów kołowych jest znacznie większa.

Do tej pory Bombardier sam dostarczał tramwaje do Krakowa. Dlaczego zdecydował się na współpracę z Newagiem?

Stwierdził, że jesteśmy dobrzy. A dlaczego startowaliśmy z Bombardierem? Odpowiedź jest banalna: nie mamy referencji, bo nigdzie nie dostarczyliśmy jeszcze tramwajów. Skorzystaliśmy z tego, że Bombardier się do nas zwrócił i wystartowaliśmy w Krakowie. Powiem dalej: na pewno nie będzie to ostatni przetarg, w którym startujemy z Bombardierem. To światowy gracz – lepiej uczyć się od lepszych.

Będą państwo promować własną konstrukcję czy też produkować to, co Bombardier wcześniej dostarczał do Krakowa?

Tramwaj, zaoferowany do Krakowa, jest na bazie konstrukcji Bombardiera, bo takie były wymogi specyfikacji.

Jak wypada cenowo zaoferowany pojazd?

Zmieściliśmy się w budżecie. Jaka będzie decyzja zamawiającego – musimy czekać na rozstrzygnięcie. W tej chwili, o ile dobrze pamiętam, jesteśmy w trakcie odpowiadania na kolejne pytania zamawiającego.

Z jednej strony Pesa, z drugiej Solaris. Czy na tym rynku jest miejsce dla trzeciego gracza?

Wie pan jaka Europa jest duża?
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków. Pasażer wypadł z tramwaju razem z drzwiami

Komunikacja

Kraków. Pasażer wypadł z tramwaju razem z drzwiami

Jakub Dybalski 28 maja 2014

Nevelo - pierwszy tramwaj Newagu

Komunikacja

Nevelo - pierwszy tramwaj Newagu

Jakub Madrjas 24 czerwca 2013

Zobacz również:

Kraków. Pasażer wypadł z tramwaju razem z drzwiami

Komunikacja

Kraków. Pasażer wypadł z tramwaju razem z drzwiami

Jakub Dybalski 28 maja 2014

Nevelo - pierwszy tramwaj Newagu

Komunikacja

Nevelo - pierwszy tramwaj Newagu

Jakub Madrjas 24 czerwca 2013

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5