Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Majchrowski: Należy zwiększyć rolę kolei w aglomeracji krakowskiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Majchrowski: Należy zwiększyć rolę kolei w aglomeracji krakowskiej
fot. Piotr Kała / Rynek Kolejowy
Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa, uważa że powinno następować sukcesywne zwiększanie roli kolei w obsłudze aglomeracji krakowskiej. Środkiem do tego celu powinno być, zdaniem Majchrowskiego, zacieśnienie integracji taryfowej.

Obecnie w aglomeracji krakowskiej funkcjonuje integracja taryfowa pomiędzy Przewozami Regionalnymi i MPK Kraków, w ramach której nabyć można wspólny bilet okresowy obowiązujący na wybranym odcinku kolejowym oraz w I strefie MPK (miejskiej), II strefie (podmiejskiej) lub na całej sieci MPK. Atutem obecnie obowiązującej wspólnej taryfy jest różnorodność konfiguracji (w niektórych przypadkach, w zależności od zasięgu obowiązywania danego biletu w pociągach, można np. kupić bilet ważny na 1 bądź 2 linie MPK), natomiast mankamentem jest brak w ofercie innych biletów niż okresowe.

Jest to jedna z przyczyn – inną jest naturalnie mało atrakcyjna lokalizacja szeregu krakowskich przystanków kolejowych – w wyniku którego udział kolei w obsłudze komunikacyjnej samego Krakowa jest bardzo niski.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski uważa, że ta sytuacja powinna ulec zmianie. – Modernizowane obecnie połączenie do Balic będzie zintegrowane z biletem miejskim. Iść trzeba właśnie tą drogą – powiedział Majchrowski – Udział kolei w obsłudze miasta będzie zależny od skali zintegrowania taryfowego. Trzeba to pogłębiać w ślad za realizacją kolejnych etapów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej – dodał Majchrowski.

Dwutorowa i zelektryfikowana trasa do lotniska w Balicach, przedłużona o kilkaset metrów (w rejon terminali) względem połączenia kolejowego funkcjonującego przed remontem, ma być gotowa do marca 2015 r. Do projektu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) włączone mają następujące odcinki: Sędziszów – Kraków – Podbory Skawińskie (co będzie wiązać się z reaktywacją przewozów pasażerskich na trasie Skawina – Podbory), Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków – MPL Balice i Trzebinia – Kraków – Tarnów.

Zgodnie z założeniem, na liniach włączonych do SKA ma funkcjonować cykliczny rozkład jazdy (choć biorąc pod uwagę pojawiające się już teraz problemy z konstruowaniem rozkładów pociągów regionalnych w związku z realizacją projektu Pendolino – na linii do Sędziszowa nie będzie to łatwe…). Projektem nierozerwalnie z SKA jest Małopolska Karta Aglomeracyjna. Ma ona gwarantować skupienie w jednym nośniki biletu kolejowego, na komunikację miejską (m.in. Krakowa i Tarnowa) oraz na parkingi typu „parkuj i jedź”. Możliwe jest również rozbudowanie MKA o ofertę roweru miejskiego a nawet objęcie zasięgiem karty sfery kultury (muzea i wystawy) oraz rozrywki.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5