Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Łódź: Radni przeciwko Trasie Konstytucyjnej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Łódź: Radni przeciwko Trasie Konstytucyjnej
wiz. ZDiT
Łódzka Rada Miejska przyjęła sprzeciw wobec budowy Trasy Konstytucyjnej. Projektodawcami stanowiska byli członkowie stowarzyszenia "Racjonalna Konstytucyjna", którego przedstawiciele od dawna protestują przeciwko zamiarom budowy wschodniego fragmentu II obwodnicy zewnętrznej śródmiejskiej.

12,5-kilometrową trasę od skrzyżowania Strykowska - Inflancka do węzła Trasy Górna na południu wpisano do zaprezentowanego w lutym projektu Studium Transportowego. Na północ od ul. Przybyszewskiego trasa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na dalszym odcinku zaplanowano ją jako drogę jednojezdniową. Zarząd Dróg i Transportu uważa uchwałę za bezprzedmiotową. - Przekrój drogi i jej klasa już zostały dostosowane do oczekiwań społecznych - twierdził przed podjęciem uchwały rzecznik ZDiT Wojciech Kubik. Jak dodaje, poprowadzenie arterii komunikacyjnej śladem Konstytucyjnej planowano jeszcze przed II wojną światową, a wydawane w kolejnych latach decyzje urbanistyczne w otoczeniu ulicy utrzymywały rezerwę terenów dla jej docelowego kształtu.

Radni nie przyjęli jednak tej argumentacji. Według przeciwników inwestycji, planowana trasa będzie przebiegała zbyt blisko budynków mieszkalnych oraz doprowadzi do rozdzielenia kompleksu parków Baden-Powella i 3 Maja na Starym Widzewie. Inny powód sprzeciwu wobec Trasy Konstytucyjnej to dublowanie pobliskiego ciągu Kopcińskiego - Śmigłego Rydza w sytuacji spodziewanego w perspektywie kilku lat przejęcia ruchu tranzytowego przez odcinek autostrady A1 Stryków - Tuszyn.

Podczas dyskusji w Radzie Miejskiej zgłaszano pomysły, by do celów, jakie projektodawcy Studium stawiali przed Trasą Konstytucyjną, wykorzystać północne przedłużenie ul. Puszkina (położone o ok. 2 km dalej na wschód). Jeden z radnych nieoczekiwanie wysunął także koncepcję poprowadzenia w śladzie Nowokonstytucyjnej tzw. autostrady rowerowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleją z Łodzi do Lotniska Chopina. Znamy szczegóły oferty

Komunikacja

Prezydent Płocka: Obwodnica ważniejsza niż tramwaj

Komunikacja

Prezydent Płocka: Obwodnica ważniejsza niż tramwaj

Kasper Fiszer 30 października 2017

Łódź: Ciąg Gdańska – Kopernika do przebudowy

Komunikacja

Prezydent Kielc: Przybyło nam turystów. Dzięki S7

Przestrzeń

Zobacz również:

Koleją z Łodzi do Lotniska Chopina. Znamy szczegóły oferty

Komunikacja

Prezydent Płocka: Obwodnica ważniejsza niż tramwaj

Komunikacja

Prezydent Płocka: Obwodnica ważniejsza niż tramwaj

Kasper Fiszer 30 października 2017

Łódź: Ciąg Gdańska – Kopernika do przebudowy

Komunikacja

Prezydent Kielc: Przybyło nam turystów. Dzięki S7

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5