Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Przetarg na studium dla tunelu średnicowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Przetarg na studium dla tunelu średnicowego
fot. Ilona Karwińska / Neon Muzeum
PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na uzupełniające studium wykonalności wraz z dokumentacją przetargową dla wariantu XIV tunelu średnicowego, realizowanego w ramach budowy linii kolejowej w tunelu od stacji Łódź Fabryczna do linii nr 15.

Według informacji na stronie zamawiającego, zakres Studium obejmuje: opracowanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i hydrogeologicznej, kwerendę archeologiczną, ocenę możliwości budowy przystanków w tunelu w aspekcie geometrycznym i funkcjonalnym, określenie oddziaływania inwestycji na infrastrukturę miejską oraz opracowanie analizy kosztów i korzyści. Zakres dokumentacji przetargowej obejmuje opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego oraz oszacowanie, na jego podstawie, wartości zamówienia oraz rozbicie ceny ofertowej na planowane koszty prac projektowych oraz planowane koszty określonych w PFU robót budowlanych.



Zarządca infrastruktury oczekuje określenia optymalnego dla realizacji tunelu wariantu inwestycyjnego (przy pomocy analizy wielokryterialnej) oraz określenia najlepszego modelu finansowania projektu. Wykonawca ma przeanalizować 4 warianty: tzw. bezinwestycyjny (traktowany jako punkt odniesienia w analizie kosztów i korzyści), budowę tunelu bez przystanków, budowę tunelu z jednym przystankiem (tzw. "stacja Manufaktura"), ale z pozostawieniem technicznej możliwości późniejszej budowy dodatkowych przystanków dla ruchu aglomeracyjnego, oraz jednoczesną budowę tunelu i wszystkich przystanków, których liczbę i lokalizację ma także określić opracowany dokument.

Oferty w postępowaniu można składać do 14 marca. Kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany do ukończenia studium w ciągu 435 dni od udzielenia zamówienia.

Przypomnijmy, że budowa tunelu średnicowego ma na celu zintegrowanie łódzkiego węzła kolejowego i poprawę jakości zarówno przewozów aglomeracyjnych i regionalnych, jak i ponadregionalnych. Odnoga do stacji Łódź Kaliska będzie wykorzystywana przez pociągi dalekobieżne wschód - zachód (np. Warszawa - Wrocław), a do stacji Łódź Żabieniec - północ - południe (np. Katowice/Kraków - Trójmiasto). Inwestycja jest przewidziana do finansowania częściowo ze środków unijnych. W Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) umieszczono ją na liście inwestycji kolejowych na pozycji nr 25.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij