Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

ŁKA: Podsumowanie i perspektywy

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2014-01-28 08:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŁKA: Podsumowanie i perspektywy
fot. ŁKA
Przedstawiciele samorządów, PKP PLK oraz ŁKA podsumowali stan przygotowań do uruchomienia projektu. Choć głównym tematem konferencji była budowa w regionie nowych przystanków kolejowych, poruszono także temat poprawy stanu infrastruktury oraz dostaw taboru.

Stępień: będzie kontynuacja

Marszałek województwa Witold Stępień zaznaczył, że realizowany obecnie zakres ŁKA to dopiero pierwszy etap projektu. - Pasażer powinien przyzwyczajać się do nowoczesnej, estetycznej infrastruktury i taboru. W drugim etapie, w unijnej perspektywie budżetowej 2014-2020, dokończymy modernizację przystanków w całym regionie i uruchomimy pociągi ŁKA na nowych liniach, zwłaszcza we wschodniej części województwa - powiedział samorządowiec. Wśród przewidzianych do objęcia projektem miejscowości wymienił m. in. Piotrków Trybunalski oraz Bełchatów.

Obszar oddziaływania ŁKA będzie poszerzany poprzez uzupełniającą siatkę połączeń autobusowych. - Ważne, by transport lokalny dowoził pasażerów do przystanków kolejowych i był zsynchronizowany z godzinami odjazdu pociągów. Tam, gdzie infrastruktury towarzyszącej - także w postaci parkingów - jeszcze nie ma, będzie się ona pojawiała - zapowiedział W. Stępień.

15 grudnia ubiegłego roku częstotliwość pociągów Regio na niemal wszystkich liniach w regionie - także tych, które będą obsługiwane przez ŁKA - zmalała, w niektórych przypadkach znacząco. Na odcinku Kutno - Kaliska Kujawskie przez dwa tygodnie w styczniu pociągi regionalne nie kursowały w ogóle. Czy nie osłabi to popytu na usługi ŁKA? - Najmniej obciążone pociągi są bardzo problematyczne ekonomicznie. Na potrzeby pasażerów można odpowiadać także w inny sposób, choćby uzupełniając siatkę połączeń kolejowych komunikacją autobusową czy busową - odpowiedział marszałek. W jego ocenie, nowa infrastruktura i tabor przyciągnie wielu pasażerów do kolei. - A najważniejszym czynnikiem, który każe ludziom przesiadać się do pociągu, jest zatłoczenie dróg - dodał.

Dutkiewicz: lepiej z infrastrukturą

Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK przekonywał, że zarządca infrastruktury chce ułatwić start nowemu przewoźnikowi. - Mamy świadomość, że trasa Łódź - Kutno wymaga modernizacji lub rewitalizacji. Na razie staramy się skracać czas przejazdu z pomocą robót utrzymaniowych, jak wymiana rozjazdów na stacji Łódź Żabieniec lub szyn na łukach. Uzbrajamy właśnie w rogatki przejazd w ciągu ul. Sosnowej w Zgierzu - mówił M. Dutkiewicz. - Na linii łowickiej od czerwca skrócimy czas przejazdu o 10 minut. Stało sie to możliwe dzięki wykonaniu prac diagnostycznych na obiektach inżynieryjnych - dodał.

- Modernizacja linii do Kutna znalazła się na liście implementacyjnej Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na nową perspektywę, niestety - na pozycji rezerwowej - uzupełnił W. Stępień. Według M. Dutkiewicza, za wcześnie odpowiadać na pytanie o zakres prac. - Potrzeby w tym zakresie i przewidywany koszt ich zaspokojenia określi studium wykonalności. Planujemy przygotować je w przyszłej unijnej perspektywie budżetowej - dodał.

Inne planowane do roku 2020 inwestycje w infrastrukturę kolejową to modernizacja fragmentu linii nr 14 do Sieradza i Ostrowa Wielkopolskiego, a także linii nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Opoczno. Po elektryfikacji oraz dobudowie łącznicy ma ona pełnić rolę połączenia z CMK i z województwem świętokrzyskim.

Wasilewski: pierwszy EZT lada dzień

Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA, zapowiedział, że pierwszy egzemplarz taboru (dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne z rodziny Flirt) niedługo wyjedzie z fabryki na jazdy próbne. - Może to nastąpić lada dzień. Z informacji od producenta wynika, że realizacja kontraktu taborowego przebiega zgodnie z harmonogramem - powiedział prezes. Spółka nie wyklucza zorganizowania ogólnodostępnej prezentacji pojazdu na jednym z łódzkich dworców.

Pierwsza partia 6 sztuk ezt ma zostać dostarczona do 30 kwietnia. Od terminowych dostaw taboru jest uzależnione uruchamianie kolejnych tras ŁKA. - 15 czerwca rozpoczniemy przewozy w relacji Łódź Kaliska - Sieradz, a po październikowej dostawie kolejnych pojazdów - do Łowicza oraz fragmentem linii obwodowej Łódź Kaliska - Łódź Widzew. Do Kutna i Koluszek pociągi ŁKA dotrą w lutym 2015 r. - wyliczał A. Wasilewski. - Niedługo kolej stanie się najlepszym środkiem transportu po województwie - dodał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Opoczno. Kolej regionalna wróciła na dobre

Komunikacja

Opoczno. Kolej regionalna wróciła na dobre

Kasper Fiszer 07 marca 2014

ŁKA: Konkurencja rośnie w siłę

Komunikacja

ŁKA: Konkurencja rośnie w siłę

Kasper Fiszer 28 lutego 2014

Łódzkie: Po województwie... busem

Komunikacja

Łódzkie: Po województwie... busem

Kasper Fiszer 13 lutego 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5