Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

ŁKA: Będzie remont kolejnej trasy

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2014-01-30 10:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŁKA: Będzie remont kolejnej trasy
Dworzec Łódź WidzewTriskaidekafil, lic. CC 3.0
Plany inwestycyjne PKP PLK przewidują modernizację kolejnej trasy, której obsługę obejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Czwartą – po odcinkach do Koluszek, Łowicza i z Widzewa do Zgierza – linią będzie ciąg Łódź – Zduńska Wola – Sieradz, który od połowy tego roku obsłuży Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

W grudniu PLK ogłosiły swoje plany remontowe w kontekście rozpoczętej właśnie nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej. Spośród kilkudziesięciu linii, na których zarządca infrastruktury chce prowadzić roboty przy finansowym wsparciu z funduszy UE, na szesnastu rozpoczynają się prace projektowe. Są to m.in. odcinki Kutno – Toruń, Skawina – Zakopane czy Łódź – Ostrów Wielkopolski. Spółka jest w trakcie przygotowania przetargów na opracowanie dla tych inwestycji studiów wykonalności.

Ostatni z wymienionych ciągów wykorzystywać będą pociągi powstającej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W czerwcu obsługę większości kursów na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Sieradz ma przejąć nowa spółka samorządowa.

Prawie wszystkie trasy ŁKA w dobrym standardzie

– Modernizację linii z Łodzi do Ostrowa planujemy wykonać w latach 2016 – 2018. Jej zasadniczym celem jest przywrócenie wszystkich parametrów technicznych tej linii, w tym możliwości jazdy pociągów z prędkością 120 km/h – mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. To dobra wiadomość dla pasażerów kolei aglomeracyjnej, pozwoli to bowiem znacznie skrócić czas przejazdu pomiędzy Sieradzem a stolicą województwa. Dziś przejechanie tej 59-kilometrowej trasy zajmuje około 75 minut.

Dzięki remontowi za kilka lat ŁKA operować będzie niemal wyłącznie na torowiskach w dobrym stanie technicznym, które pozwalają na osiąganie wysokich prędkości. Odcinek z Łodzi do Koluszek został gruntownie zmodernizowany w ramach przebudowy ciągu Łódź – Warszawa, linia nr 15 pomiędzy Zgierzem a Łowiczem była remontowana przed wznowieniem na niej ruchu w 2011 roku, trwają prace na łączniku Łódź Widzew – Zgierz. Poprawy parametrów będzie wymagał więc tylko szlak w kierunku Kutna.

Najpierw droga, potem kolej

Przed nowym przewoźnikiem stoi jednak duże wyzwanie. Po pierwsze, będzie musiał liczyć się z utrudnieniami w prowadzeniu ruchu na jednej z najważniejszych tras w regionie niedługo po jej przejęciu. Po drugie zaś remont torowiska skończy się prawdopodobnie dopiero w 2018 roku, podczas gdy trzy lata wcześniej gotowy będzie łódzki odcinek drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łodzią a Sieradzem ze zjazdami do niektórych miejscowości leżąccych przy trasie kolejowej (m.in. do Łasku czy Dobronia). Gotowa jeszcze przed rozpoczęciem robót na torach szosa może spowodować spadek zainteresowania podróżnych, których trudno będzie odzyskać nawet po poprawie parametrów technicznych – zawsze bowiem szybciej traci się klienta, niż zyskuje go ponownie.

Należy jednak wspomnieć, że pierwszą poprawę czasów przejazdu będzie można odczuć jeszcze przed startem dużej modernizacji. PLK chce do 2015 roku zautomatyzować 10 przejazdów kolejowych pomiędzy Łodzią a Sieradzem, co pozwoli przyśpieszyć podróż o kilka minut. Prawdopodobnie ta kosmetyczna zmiana nie pozwoli jednak wygrać konkurencji czasowej z jadącymi nową dwupasmową drogą samochodami. Szanse na to daje dopiero duża inwestycja zapowiadana na kolejne lata.

O tym na jakim etapie jest projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, czytaj tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź Widzew: Są fundamenty zaplecza ŁKA

Przestrzeń

Łódź Widzew: Są fundamenty zaplecza ŁKA

Roman Czubiński 29 stycznia 2014

Łódź Radogoszcz: Autobusy bliżej pociągów

Przestrzeń

Łódź Radogoszcz: Autobusy bliżej pociągów

Roman Czubiński 13 stycznia 2014

Łódź: Wspólny bilet musi być częścią dobrej oferty

Prawo & Finanse

Łódź: Wspólny bilet musi być częścią dobrej oferty

Kasper Fiszer 10 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5